{شناخت شناسنامه ای امام زمان - شماره 17}

 

چهل مرد از شیعیان دارای وجاهت، خانه ی امام عسکری جمع شدند تا از امام بعدی بپرسند؟ عثمان بن سعید قیام کرد و گفت: «ای پسر رسول خدا! میخواهم از شما راجع به چیزی سئوال کنم، که شما به آن عالم تر هستی» امام فرمودند: «ای عثمان! بنشین.» عثمان ناراحت شد و خواست خارج شود، امام فرمودند: «هیچ کس خارج نشود.» و هیچ کسی خارج نشد، پس از لحظاتی، امام، عثمان را صدا زدند و فرمودند: «آیا شما را خبر دهم که برای چه آمده اید؟» گفتند: «یابن رسول الله!»؛ امام فرمودند: «آمده اید تا از حجت پس از من سئوال کنید؟» گفتند: «آری» در این حال "پسری" که مثل قرص ماه بود... وارد شد.

امام عسکری فرمودند: این پسر، پس از من، امام شما و جانشین من بر شماست. از او "اطاعت کنید" و بعد از من "متفرق نشوید" که در دینتان هلاک میشوید.

[میلاد، مجموعه مقالات...ص۵۱]

 

17a

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)