{مهدویت و رسانه - شماره 19}

 

آخرین ظرفیت کاربردی رسانه که در این شماره به آن می‌پردازیم، رژیم اطلاعاتی است. انسان همانطور که برای حفظ سلامت و تناسب اندام خود، از رژیم غذایی استفاده می‌کند، باید برای سلامت ذهن خود نیز از رژیم رسانه ای استفاده کند.

اما دلیل نیاز ما به این رژیم چیست؟ امروزه گسترش ارتباطات رسانه ای، ما را در معرض حجم زیادی از اخبار و اطلاعات قرار داده است. اطلاعاتی که بر خلاف تصور عموم مردم، عمق و کاربرد چندانی ندارد و باعث می‌شود که نتوانیم تحلیل درستی از وقایع داشته باشیم.

رژیم اطلاعاتی، یعنی مخاطب اطلاعات را با برنامه و هدفمند دریافت کند؛ این امر باعث می‌شود فرد در یک یا چند موضوع قوی و توانمند شود، در نتیجه می‌تواند اتفاقات را به درستی تحلیل کند.

در امر مهمی مانند مهدویت هم، باید به انجام کار تشکیلاتی و تقسیم موضوعات مرتبط، بین افراد توجه کرد.

[مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا پورمسعود]

 

19dd

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)