{سبک زندگی مهدوی - شماره 32}

 

در سبک زندگی مهدوی، به همدلی و محبت بین مومنین، خیلی سفارش شده است و یکی از جلوه های این محبت، عیادت در زمان بیماری ایشان می باشد.

امام صادق علیه السلام میفرمایند: «از بیمارانتان عیادت کنید و از آنان درخواست دعا کنید که دعای آنان برابر با دعای فرشتگان است» [مشکاة الانوار ص۴۸۸]

همچنین در روایتی امام کاظم به نقل از پدرانشان میفرمایند که رسول خدا گفته اند: «خدا در قیامت، یکی از بندگان را چنین سرزنش میکند که بنده من! چرا هنگامی که من بیمار شدم به عیادتم نیامدی؟ آن بنده می گوید: خدایا! تو پروردگار بندگان هستی و هرگز  بیمار نمی شوی. خدا می فرماید: هنگامی که برادر مؤمن تو بیمار شد، از وی عیادت نکردی.

به عزت و جلالم سوگند اگر از وی عیادت می کردی، مرا نزدش می یافتی. سپس من نیازهای تو را برطرف میکردم و این به سبب کرامت بنده من است و من رحمان و رحیم هستم» [وسائل الشیعه ج۲ ص۴۱۷]

 

32s

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)