{تربیت مهدوی - شماره 1}

 

تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید چند درصد از خانواده‌ها دغدغه تربیت مهدوی فرزندانشان را دارند؟ چند درصد از آن‌ها در تربیت مهدوی موفق بوده‌اند؟ اصلأ تربیت را باید از چه زمانی شروع کرد؟

می‌دانید که تربیت یک کودک، تربیت یک فرد نیست؛ تربیت یک نسل است. تربیت غلط، علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن آیندۀ فرد، می‌تواند سبب آزار رساندن به دیگران شود اما اگر بذر مهدویت در ذهن و قلب کودک کاشته شود در آینده، نسلی منتظر خواهیم داشت.

نباید از کودکانمان توقعات بی‌جا داشته باشیم. نمی‌شود مطالبی جز مهدویت به فرد آموزش داد و از او توقع داشت که مهدی‌یاور شود. این کار مثل این است که به کودک شنا کردن یاد بدهیم و بعد او را از رویِ شاخه به پایین پرت کنیم و بگوییم پرواز کن!

می‌گویند: «به‌خاطر میخی، نعلی افتاد؛ به‌خاطر نعلی، اسبی افتاد؛ به‌خاطر اسبی، سواری افتاد؛ به‌خاطر سواری، جنگی شکست خورد؛ به‌خاطر شکستی، مملکتی نابود شد و مقصر همۀ این‌ها کسی بود که میخ را درست نکوبیده بود.» پس باید میخ اول را درست بکوبیم، یعنی از همان ابتدا کودکانمان را با محبت امام زمان آشنا و بزرگ کنیم. برای این کار هم ابتدا باید دانش خود را بالا ببریم و روش‌های تربیت مهدوی را یاد بگیریم.

 

1ah

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)