{اخلاق مهدوی - شماره 22}

 

با قاطعیت می‌گویم، می‌توان امام زمان را به شهادت رساند، اگر حق را ندید و نشنید!

«وای بر شما، شما را چه شده؟ ساکت شوید و به سخنان من گوش فرا دهید! در حالی که من شما را به راه رشد و کمال دعوت می‌کنم. کسی که از من اطاعت کند، از راه یافتگان است؛ و هر کس که با من مخالفت کند، از هلاک شدگان. و همگی شما در برابر امر من عصیان می‌کنید و سخنم را گوش نمی‌دهید، زیرا شکم های شما پُر شده از مال حرام و بر قلب هایتان مهر زده شده است.» اینها سخنان امام حسین(علیه السلام) در کربلا بود.

[موسوعه کلمات الامام الحسین، ص ۴٢١]

ناراحت کننده و البته ترسناک است؛ اما با این وجود باز هم افراد زیادی به حلال و حرام مال خود اهمیت نمی‌دهند. غیبتی که هزاران سال به طول انجامیده، شاید می‌خواهد با زبان بی زبانی به ما بگوید: «وای بر شما، شما را چه شده است؟»

 

22bb

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)