{آخرالزمان - شماره 39}

 

سیاست گذاران نظام تصویری آمریکا و اعضای اتاق فکر هالیوود، با کشف جاذبه های سوژه آخرالزمان، با اهداف مشخصی، تولید آثار آخرالزمانی را در دستور کار خود قرار داده اند؛ به طوری که طبق آمار، از ۲۲ فیلم برتری که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی انتخاب شده اند، ۱۹ فیلم به نوعی به آخرالزمان ارتباط دارد.

هدف اول تولید اینگونه فیلم ها، سوء استفاده از احساس نیاز فطری و کنجکاوی انسان امروز درباره آخرالزمان در مسیر کسب درآمد بیشتر است.

هدف دوم، آخرالزمان سازی است؛ یعنی همان ترویج نگاه آخرالزمانی مورد نظر هالیوود و تعریف مفاهیمی نظیر منجی، دجال و نشانه‌های پایان دنیا بر اساس نگاه توراتی و انجیلی.

هدف سوم، ترسیم تصویر پیروان شیطان و نسبت دادن شر و پلیدی به کشورهای شرقی و اسلامی است؛ مخاطبان میلیونی این آثار، حتی اگر شرقی یا مسلمان نیز باشند، با مشاهده این تصاویر، مبتلا به از هم گسیختگی فرهنگی و دل زدگی از هویت خود گردیده و تقاضاهای دنیای مدرن را، تنها راه مقابله با مشکلات و فتنه های آخرالزمانی خواهند شناخت.

[با تلخیص از کتاب غرب و مهدویت (روایت تیپ شناسی و تحلیل تکنیک سازی های غرب علیه آموزه های مهدویت و موعود گرایی اسلامی)، ص ۲۲۱و ۲۲۲]

 

39gg

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)