{مهدویت و رسانه - شماره 17}

 

سالهاست که ما در سلطه مادی و معنوی رسانه قرار گرفته ایم؛ از خوردنی تا پوشیدنی گرفته، تا فرهنگ سطحی غرب. درد اینجاست که آنها بر روی آشغالهایشان هم به اصطلاح آب طلا می‌کشند و آن را عرضه می‌کنند و این در حالیست که ما منبعی بی نهایت از طلا داریم که از آن استفاده نمی‌کنیم.

اگر ظرفیت های رسانه را به درستی بشناسیم، می‌توانیم بهترین استفاده را از این ابزار داشته باشیم.

ایجاد نیاز اولین آنهاست. رسانه ها این توانایی را دارند تا به روش های گوناگون، نیاز به محصولات و امور غیرضروری را در ما به وجود آورند.

تربیت رسانه ای

ما انسان ها به طور فطری همیشه در حال آموختن از محیط اطراف خود هستیم؛ اما در حال حاضر انسان ها بیش از هر چیز، تحت تربیت رسانه ها هستند. رسانه ها به وسیله سریال ها، فیلم ها، تیزرهای تبلیغاتی و... دائما در حال آموزش ما هستند.

اما نکته مهم اینجاست که ما میتوانیم از این توانایی ها در جهت صحیحش، یعنی رشد نیازهای فطری، از جمله نیاز به منجی و میل به جاودانگی و همینطور تربیت افراد در مسیر دین و مهدویت استفاده کنیم.

 

17dd

 

منبع : مهدیاران(Mahdiaran@)