{ویژگی یاران امام زمان - شماره 18}

 

اُلفت و همدلی، طلسمی باطل نشدنیست که خدا آن را بین قلب‌های مؤمنین برقرار می‌کند و قلب‌های آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌زند. امروز دنیا تشنهٔ قیام مهدی است تا با محبت او دل‌های مردم متحد و صمیمی شوند و کینه از دل‌ها محو شود.

همدلی چنان مهم است که خود حضرت نبودن همدلی در میان شیعیان را یکی از دلایل ادامهٔ غیبت می‌دانند و در نامهٔ خود به شیخ مفید می‌فرمایند:

«اگر شیعیان ما که خداوند آن‌ها را به طاعت و بندگی خودش موفق بدارد، در وفای به عهد و پیمان الهی، همدل می‌شدند و عهد و پیمانِ خدا را محترم می‌شمردند، سعادت دیدار ما برای آن‌ها به تأخیر نمی‌افتاد و زودتر از این به سعادت دیدار ما نائل می‌شدند.»*۱

یاران حضرت با یکدیگر همدل و متحد هستند. اختلاف نظرات و تفاوت‌ها باعث کینهٔ آن‌ها از یکدیگر و فراموش کردن هدف والایشان، یعنی یاری امام زمان، نمی‌شود. با هم مهربان و پشتیبان یکدیگرند چنان که گویا فرزندان یک پدر و مادر و هم‌خون‌اند.

هر یک از ما اگر مقداری به زندگی‌هایمان نگاه کنیم به سادگی متوجه می‌شویم که چه اندازه از این صفت والا دور هستیم. هر زمان که با یکی از اقوام قطع رابطه می‌کنیم یا قانون را زیر پا می‌گذاریم یا... یک قدم در جهت مخالفِ یاران حضرت برمی‌داریم.

[۱. بحارالانوار، ج ۵۳، ص۱۷۷]

 

18ab

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)