۲۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

اهمیت نماز

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) میفرمایند:

برای نماز باید انتظار کشید ولی نماز را معطل کار دیگر نباید کرد.

[مستدرک الوسائل ج1 ص 183]

 

24u

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۲۴ فروردين ۰۰

تولد فراماسونری در ایران

{غرب و مهدویت - شماره 24}

 

شاید خیلی از شما دوست داشته باشید که بدانید این تولد واقعا کی بوده؟ و شاید زمانی که متوجه بشوید «همه چیز از تنباکو شروع شد» خیلی تعجب کنید. البته سوال های خیلی مهمتری وجود دارد که کمتر به آنها پرداخته شده؛ مثلا اینکه «آنها چطور به کشور ورود کردند؟ یا راهکارشان چه بود؟» در جواب باید بگوییم: «در آن روزی که ما قدرت رسانه را نمیشناختیم.»

روزنامه، یکی از تأثیرگذارترین رسانه های آن روز بود. و همین می‌توانست نقطه شروع فوق العاده ای برای آنها باشد. بهتر است بدانید نخستین کسی که در ایران روزنامه منتشر کرد، یک فراماسونر، به نام میرزا محمدصالح شیرازی بود. هدف این روزنامه ها این بود که جای منبر و رسانه های سنتی را در ایران بگیرند، و خیلی شیک ارزشهای غربی را تبلیغ کنند. اینطور بود که یک جریان بیمار و وابسته به غرب در ایران متولد شد.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که: امروز رسانه در دست کیست؟ ما به عنوان یک منتظر چه نقشی در پیشبرد رسانه داشته ایم؟ و چقدر توانسته ایم امام زمان و خبرهای مربوط به ایشان را در صدر اخبار رسانه قرار دهیم؟

 

24ff

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۳ فروردين ۰۰

عدالت گسترى حکومت ولی عصر

{مهدویت در نگاه اهل سنت - شماره 25}

 

براساس روایات فراوانى از شیعه و سنی، اجرای عدالت از مهمترین اهداف قیام حضرت مهدى است. این فضا در روایات چنان جذاب و فراموش ناشدنى ترسیم شده است، که انسان را به فکر وا می‌دارد که اصلا جهان براى رسیدن به این نقطه باقى مانده است.

فراوانى این حدیثها در منابع اهل سنت، به اندازه اى است که نمی‌توان همه منابعی را که به این موضوع اشاره کرده اند، در اینجا ذکر کرد؛ برای همین به ذکر چند مورد بسنده می‌کنیم:

➖ صنعانى، المصنّف، ج ١١، ح ٢٠٧٧٠

➖ نعیم بن حماد، الفتن، ح ٩٨۵- ٩٨۶

➖ احمد بن حنبل، مسند، ج ٣، ص ١٧، ح ٢٧-٢٨ و ٧٠

➖ ابى داوود، سنن، ح ۴٢٨٢

[درسنامه مهدویت، جلد ١، ص ٩۵]

 

25aa

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۲ فروردين ۰۰

احترام به پدر و مادر

امام علی علیه السلام :

در مقابل پدر و معلم خود به ادب برخیز، هر چند «امیر» باشى!

[غررالحکم ج۲ ص۱۹۱]

 

25u

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۱ فروردين ۰۰

خداوندا دعاهای ما را به حق امام زمان اجابت فرما

237y

 

واسْتَجِبْ بِهِ دَعْوَتَنا

خداوندا دعاهای ما را به حق امام زمان اجابت فرما

[دعای افتتاح]

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۲۰ فروردين ۰۰

زمانی که بی ارزش ها با ارزش می‌شوند

{آخرالزمان - شماره 24}

 

آخرالزمان، عرصه جابه جایی و عادی شدن ارزش هاست؛ ارزش هایی که شاید هزاران نفر، برای زنده نگه داشتن آن جان خود را از دست داده اند؛ مانند حجاب

این ارزش والا که در این روزها مورد بی مهری قرار گرفته است؛ اما از آن مهم تر گنجینه ایست که این ارزش ها را در دل خود جای داده است؛ یعنی کتاب مقدس قرآن که اُنس با آن عامل نجات و جاودانگی است؛ کتابی که درهای علم و حکمت را به روی مردم باز می‌کند.

امام صادق(علیه السلام) در روایتی در این مورد می‌فرماید: «... در آخرالزمان شنیدن آیات کریمه قرآن، برای مردم سنگین، اما شنیدن سخنان بیهوده و باطل، آسان و شیرین است.»

[بحارالانوار، ج ۵٢، ص ٢۵٧]

جای تفکر است که چه می‌شود که این کتاب در آخرالزمان، مورد بی توجهی قرار می‌گیرد؟

 

24gg

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۱۹ فروردين ۰۰

تنباکو؛ پلی برای ورود غرب!

{غرب و مهدویت - شماره 23}

 

مطمئنا همه شما در زمینه نهضت تنباکو یه پا استاد هستید! چطور؟!

در گذشته نه چندان دور، دانستن آن از نان شب هم واجب تر بود. (یکی از سوالات قطعی امتحان تاریخ) با این شناختی که دارید شاید فکر کنید میرزای شیرازی با آن بُرد تاریخی که داشت و به هدفش هم رسید (فسخ قرارداد تنباکو) چقدر خوشحال شد؛ اما بهتره بدونید که میرزا آن روز را با گریه سپری کرده؛ دلیلش را هم اینطور بیان کرده که «جبهه باطل تازه فهمیده کجا را باید بزند»

اوایل دوره ناصرالدین شاه بود که روشنفکرهای ما احساس کردند «کشور نسبت به غرب عقب مانده شده» به همین دلیل دیدگاه هایی مطرح کردند. اما تنها این علمای حوزه بودن که حرفشان در میان مردم خریدار داشت. جنبش تنباکو اصالت و قدرت این جایگاه را به رخ دشمنان کشید.

درست همین جا بود که جبهه باطل متوجه قدرت پنهان مرجعیت شیعه و نفوذ آنها در بین مردم شد و برای مقابله با این قدرت پنهان، وارد صحنه شد. آنها متوجه شدن که برای غافل کردن مردم و در نتیجه، رسیدن به اهداف بلند مدت خود، یا باید روحانیت را زد یا روحانیتی مطابق با سلیقه غربی ها ساخت، که یکی از نتایج آن منحرف کردن تفکر شیعه است و این عامل یکی از عوامل تاخیر در امر ظهور است.

 

23ff

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۱۸ فروردين ۰۰

فرقه های انحرافی مهدویت : "موسویه"

{انحرافات مهدویت - شماره 24}

 

یکی دیگر از فرقه های منحرف در زمینه مهدویت، موسویه است. آنان طرفدار امامت موسی بن جعفر و منتظر رجعت او بودند. این گروه را واقفه نیز می‌گویند.

از دیدگاه این گروه، امام موسی بن جعفر نمرده و زنده است، تا اینکه شرق و غرب عالم از آن او می‌گردد و جهان را پر از عدل و داد کند و او مهدی قائم است. گروهی می‌گفتند: او امام قائم است و از دنیا رفته است. هیچ امامی جز او نیست؛ او پس از مرگ بازگشته و رجعت می‌کند و در جایی پنهان می‌شود. گروهی دیگر می‌گفتند: او کشته نشده و خداوند او را به نزد خود به آسمان برده است و در هنگام قیامش، بار دیگر او را باز می‌گرداند.

شیخ طوسی در کتاب الغیبه، ضمن بیان ده ها روایت از این دست، به همه آنها پاسخ داده است.

[درسنامه مهدویت، ج ١، ص ١١١]

 

24ee

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۱۷ فروردين ۰۰

حرفه ای نگاه کن

{مهدویت و رسانه - شماره 24}

 

حالا که کمی با رسانه و اهمیت سواد رسانه ای آشنا شده اید (با مطالعه مطالب قبلی)، لازمه تا کمی با نکات مهم «الزامات مهندسی رسانه مهدوی» آشنا بشیم.

اولین مورد: نگاه سیستماتیک به مهدویت است؛ نگاه سیستماتیک یعنی نگاه جامع و کل نگر. ما می‌توانیم با نگاه جامع به یک موضوع، نکات مهمی را دریابیم. در نگاه سیستماتیک و کلی نگر نباید از اهمیت دادن به اجزا غافل شویم. یعنی باید برای شناخت کل مجموعه و موضوعی، به تک تک اجزای آن اهمیت بدهیم.

نگاه ما به مهدویت هم باید سیستماتیک باشد؛ یعنی مهدویت را مانند صفحه پازلی ببینیم که موضوعات آن مانند تکه های پازل است و باید در زمان مناسب، در جای خود قرار بگیرد و مطرح شود. نداشتن نگاه سیستماتیک در حوزه تولید محتوای مهدوی، باعث تکرار محتوا و خستگی مخاطب می‌شود.

[مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا پور مسعود]

 

24dd

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۱۶ فروردين ۰۰

هرچه مهم است، تحریف می‌شود...

{رجعت - شماره 24}

 

رجعت از جمله عناصر دینى است که از دست تحریف در امان نمانده است. تحریف‌هاى رجعت که در نوع خود متنوع و پیچیده اند، تأثیر زیادى در تضعیف این عقیده‌ی سازنده اسلامى داشته است.

برخى از تحریف کنندگان، رجعت را یک امر غلوآمیز جلوه داده‌اند، تا از غلوآمیز بودن آن بهره‌بردارى کنند؛ برخى آن را تأویل کرده‌اند، تا با معناى دیگرى که پیدا می‌کند، چیزى به عنوان رجعت وجود نداشته باشد؛ برخى دیگر آن را نامعقول جلوه داده‌اند تا یک امر مردود تلقى شود و عده‌اى با ایجاد برخى تحریف‌ها، آن را به یک عنصر ضد دینى تبدیل کرده‌اند.

تنوع و گستردگى این تحریف‌ها، خود نشان دهنده‌ اهمیت رجعت است؛ زیرا تا چیزى اهمیت نداشته باشد، مورد تحریف و بدل سازى قرار نمی‌گیرد. در پیام‌های بعد به بررسی بعضی از این تحریف‌ها می‌پردازیم.

 

24cc

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۱۵ فروردين ۰۰
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب