۷ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

امر به انتظار فرج در قرآن

{امام مهدی در قرآن - شماره 25}

 

...فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ [اعراف/۷۱]

ترجمه: ...پس شما منتظر باشید، من هم با شما انتظار می کشم!

امام رضا علیه السلام فرمودند: صبر و انتظار فرج چه نیکوست، آیا سخن خدای تعالی را نشنیده ای که فرموده «چشم به راه باشید من نیز با شما چشم به راهم» پس بر شما باد که صبر کنید، که فرج پس از یأس می آید و پیشینیان شما از شما صابرتر بودند.

[کلیدواژه آیات مهدوی، ص۱۴۲؛کمال الدین، ج۲، ص۶۴۵]

 

25h

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۹۷

یوسف اگر تویی، جگر غرق خون کم است...

78y

 

کاری کن ای عزیز زلیخا شود دلم

یوسف اگر تویی ،جگر غرق خون کم است

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع: حس آرامش (Hessearamesh.ir)

  • جمعه ۸ تیر ۹۷

آیا میدانید چه چیزهایی از پیامبران نزد حضرت مهدی است؟

{دولت کریمه امام عصر - شماره 25}

 

آیا میدانید چه چیزهایی از پیامبران نزد حضرت مهدی است و با خود پس از ظهور، می آورد؟

 

۱-تابوت آدم؛  ۲-وسیله نجاری نوح؛ ۳-مجموعه ابراهیم؛ ۴-عصای موسی؛ ۵-حجر موسی؛ ۶-تورات موسی؛ ۷-الواح موسی؛    ۸-تابوت موسی؛ ۹-انجیل عیسی؛ ۱۰-رحل عیسی؛ ۱۱-صاع یوسف؛ ۱۲-پیراهن یوسف؛ ۱۳-تاج سلیمان؛ ۱۴-انگشتر سلیمان؛۱۵-مکیال شعیب؛ ۱۶-آئینه شعیب؛ ۱۷-زره داود؛ ۱۸-ترکه هود و صالح؛ ۱۹-پیراهن پیامبراکرم؛ ۲۰-زره پیامبراسلام؛ ۲۱-انگشتر رسول خدا؛ ۲۲-عصای پیامبراکرم؛ ۲۳-شمشیر ذوالفقار؛ ۲۴-مصحف امیرالمومنین علی؛ ۲۵-عهدنامه مخصوص پیامبر؛ ۲۶-میراث جمیع پیغمبران و مرسلین و همه ی کتب آسمانی دیگر...

[مهدی منتظر ص۴۶ و ۴۷ ؛ معجم احادیث الامام المهدی/ج۳]

 

25g

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۷ تیر ۹۷

سلام های بسیار جالب توجه...

{شناخت شناسنامه ای امام زمان - شماره 25}

 

فضل بن روزبهان (از بزرگان اهل سنت) در کتابش «إبطال الباطل» جملاتی در حق اهل بیت بیان میکنه و در انتها می نویسه:

«چه نیکو درباره ی ایشان سروده ام: سلام بر مصطفای مجتبی، سلام بر سید مرتضی، سلام بر بانوی ما فاطمه آن که خداوند او را خیرُالنّساء قرار داد، سلامی از نفس های مشک بر حسن.. سلام بر حسین آن زاهدترین شهید.. سلام بر سید و سرور عابدین.. سلام بر باقر هدایت یافته، سلام بر صادق پیشوا، سلام بر کاظم امتحان شده و اسوه ی تقوا، سلام بر هشتمین علی بن موسی الرضا.. سلام بر تقیّ تقوا پیشه.. سلام بر هادی مردمان.. سلام بر سید عسکری امامی که سپاه صدق و صفا را مجهز و آماده می سازد

سلام بر "قائم منتظر" ابوالقاسم، آن تُندَر و نور هدایت؛ که چون خورشیدی در شب تار خواهد دمید، نجات خواهد بخشید او که شمشیرش برگزیده است، قدرتمند و توانایی که زمین را از عدل، لبریز خواهد کرد.. سلام بر او و پدرانش و یاورانش تا زمانی که آسمان برافراشته است.»

[دلائل الصّدق، مظفر، ج۲، ص۵۷۴ ؛ در انتظار ققنوس، ص۱۶۸]

 

25a

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۶ تیر ۹۷

زیباترین بهار

{تمثیلات و مثال های مهدوی - شماره 24}

 

پر انرژی و آرامش بخش...

بهار یعنی؛ باران فراوان، جوشش نهرها و پر آب شدن رودخانه ها... بهار یعنی؛ نم نم باران و بوی طراوتی که دائما به مشام می رسد. بهار یعنی تازگی، نو شدن و حسّ شیرینِ زندگی و صفا...

«السَّلامُ عَلی رَبیعٍ الاَنام وَ نَضرة الأیّام»

سلام بر «بهار مردم» و «خرّمی دلها»...

مهدی جان! تو «ابر بارنده، باران پیاپی و چشمه ی جوشان» هستی. هنگام ظهورت از کویرها و خشکی ها، سخنی نباید گفت؛ زیر قدمهایت همه چیز رنگ سرسبزی و تازگی دارد... سلام بر تو...

[فصلنامه انتظار، شماره۱۲]

 

24o

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۵ تیر ۹۷

معرفی کتاب " آشنایی با امام زمان "

{معرفی کتب مهدوی - شماره 20}

 

این کتاب ترجمه بخش سوم کتاب ارزشمند «اعیان الشیعه» از علامه بزرگوار سیّد محسن جبل عاملی است. این کتاب در هفت فصل به شرح ذیل تدوین شده است:

فصل اوّل زندگی نامه حضرت مهدی و نیز ویژگی های جسمانی و خلق و خوی و سیره عملی آن حضرت مورد بررسی قرار می گیرد؛ در فصل دوم به مسأله غیبت و وقایع دوران غیبت صغرا و معرفی نایبان خاص امام پرداخته می شود؛ در فصل سوم، شباهت های مختلف امام زمان به پیامبران الهی مورد اشاره قرار می گیرد؛

در فصل چهارم با استناد به برهان های عقلی و نقلی مسأله امامت و زنده بودن و قیام حضرت مهدی به اثبات می رسد؛ در فصل پنجم چند حکایت از حکایات تشرّف یافتگان به محضر امام عصر ذکر می شود؛ و در فصل ششم بخشی از نشانه ها و علامت های ظهور مورد اشاره قرار می گیرد؛

و بخش پایانی کتاب که با عنوان «در کرانه ظهور» ارائه می شود، مسائلی مانند روز ظهور، مکان ظهور و مدت حکومت و ویژگی های جهان در عصر ظهور و... مورد بررسی قرار می گیرد.

 

20vv          20v

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲ تیر ۹۷

او میان ماست ولی ما با او نیستیم

74y

 

او میان ماست...

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

**********

استادى از شاگردانش پرسید: «چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد می‌زنیم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟»

شاگردان فکرى کردند و یکى از آن‌ها گفت: «چون در آن لحظه، آرامش و خونسردی‌مان را از دست می‌دهیم.»

استاد پرسید: «این که آرامشمان را از دست می‌دهیم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد، داد می‌زنیم؟ آیا نمی‌توان با صداى ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد می‌زنیم؟»

شاگردان هر کدام جواب‌هایى دادند امّا پاسخ‌هاى هیچکدام استاد را راضى نکرد. سرانجام او چنین توضیح داد: «هنگامى که دو نفر از دست یکدیگر عصبانى هستند، قلب‌هایشان از یکدیگر فاصله می‌گیرد. آن‌ها براى این که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند. هر چه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آن‌ها باید صدایشان را بلندتر کنند.»                                        

سپس استاد پرسید: «هنگامى که دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقى می‌افتد؟ آنها سر هم داد نمی‌زنند بلکه خیلى به آرامى با هم صحبت می‌کنند. چرا؟ چون قلب‌هایشان خیلى به هم نزدیک است. فاصله قلب‌هاشان بسیار کم است.»

استاد ادامه داد:

«هنگامى که عشقشان به یکدیگر بیشتر شد، چه اتفاقى می‌افتد؟ آنها حتى حرف معمولى هم با هم نمی‌زنند و فقط در گوش هم نجوا می‌کنند و عشقشان باز هم به یکدیگر بیشتر می‌شود. سرانجام، حتى از نجوا کردن هم بی‌نیاز می‌شوند و فقط به یکدیگر نگاه می‌کنند. این هنگامى است که دیگر هیچ فاصله‌اى بین قلب‌هاى آن‌ها باقى نمانده باشد.»

 

امام رضا (علیه السلام) :

به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید.

[بحارالانوار، ج78، ص 347]

 

75y

 

امام رضا(علیه السلام) فرمودند:

«منتظرین گداخته می شوند، همان گونه که طلا در کوره گداخته می شود، و مانند طلای ناب از ناخالصی پاک می شوند».

[الارشاد– ص 339]

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۱ تیر ۹۷
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب