۴۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

چه جهان خرابی داشتیم!

{جهان در عصر ظهور - شماره 14}

 

آن تک‌سوارِ حیدری، در کف گرفته ذوالفقار / چشمش به دست مرتضی، تا آیَدی با اقتدار

تشکیل حکومت جهانی و برقراری عدالت از آرزوهای دیرینهٔ انبیاء و همهٔ صالحان بوده و هست. سؤال اینجاست که چگونه می‌توان با ایجاد حکومت و دین واحد، جهان را اداره کرد؟

گفتنی است، در حالِ حاضر، تعدّد ادیان و حکومت‌ها، ریشهٔ اصلی اختلافات است. اما با ظهور منجی، تمام این اختلافات با قرار گرفتن زیر پرچم حکومتی واحد رفع و صدای دلنشین «اشهد انّ لا اله الا الله» و «اشهد انّ محمد رسول الله» در سرتاسر جهان طنین‌انداز می‌شود.

امام محمد باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «قائم، یاری‌شده با «رُعب» (ترس) و کمک‌شده با «نصرت» است. زمین زیر پایش پیچیده می‌شود و خزائنش را به روی او می‌گشاید. سلطنتش به شرق و غرب عالم می‌رسد و خداوند دینش را به‌وسیلهٔ او غالب می‌گرداند. اگرچه برای مشرکین خوشایند نباشد. پس در زمین جای خرابی نمی‌مانَد، مگر اینکه آباد شود و روح خدا، عیسی، نازل می‌شود و پشت سر او نماز می‌خواند.»*۱

نکتهٔ قابل توجه این است که همهٔ این تحولات با میل مردم انجام می‌شود، زیرا ادارهٔ جهان با زور و برخلاف خواست قلبی مردم، روشی ناموفق است. پس آرامش جهان در عصر ظهور، وابسته به انتخاب آزادانه و مشتاقانه مردم است.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ قَرِّبْ بُعْدَهُ وَاَنْجِزْ وَعْدَهُ وَ اَوْفِ عَهْدَهُ

خدایا براو درود فرست و دوریش را نزدیک کن و وعده‌اش را محقق گردان و بر عهد و پیمانش وفا کن.

[۱- بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۹۱]

 

14ad

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۳۱ فروردين ۰۱

بالاخره روز پیروزی فرا می‌رسد.

{نقش ایرانیان در ظهور - شماره 14}

 

بعضی از روایات مرتبط با ظهور امام زمان، به فردی به نام «شعیب‌بن صالح» اشاره کرده‌اند و خروج او را از نشانه‌های ظهور دانسته‌اند.

امام صادق (علیه‌السلام) در مورد او فرموده است: «او مردی جوان، گندم‌گون، چهارشانه و از قبیلهٔ بنی‌تمیم است.»*۱ در روایتی دیگر آمده است که او از رِی خروج می‌کند: «مردى از رى خروج می‏‌کند که چهارشانه و گندم‏گون است. او از قبیلهٔ بنى‌تمیم است. به او شعیب‌بن صالح می‏‌گویند. به همراه چهار‌هزار نفر با لباس‏هاى سفید و پرچم‌‏هاى سیاه، جلودار سپاه مهدى خواهند بود و هرکس با او رو‌به‌رو شود را فرارى و شکست می‌‏دهد.»

از روایات گفته شده در مورد این فرد چنین به نظر می‌رسد که او از سرداران قیام امام زمان و ایرانی است.

[۱- عقدالدرر، ص ۱۳۱؛ 2- برهان‌المتقی، ص ۱۵۱]

 

14ac

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۳۰ فروردين ۰۱

صابرین

{ویژگی یاران امام زمان - شماره 14}

 

لازمهٔ همراهی و قیام با منجی موعود، صبر و شکیبایی بالاست. زندگی یاران امام‌ مهدی در قیام آخرالزمانیشان با مشکلات و سختی‌های فراوانی روبه‌روست. سختی‌هایی که اگر در مقابلِ آن‌ها صبر و شکیبایی به خرج ندهند، یقیناً پیروز نخواهند شد. جنگ با مستکبرانِ عالم و درافتادن با کفر و شرک و نفاق، تحملی بالا می‌خواهد پس یارانِ حضرت باید کسانی باشند که زیر بارِ مشکلات، خم به ابرو نیاورند.

آنان گروهی هستند که با صبر و تحمل خود بر خدا منّت نمی‌گذارند. «قَوْمٌ لَمْ یَمُنُّوا عَلَی اللّهِ بِالصَّبْر»*۱ یاران حضرت دارای صبری وصف‌ناپذیرند. صبر، نیرویی است که به یک نفر، توانایی مقابله با ۲۰ نفر را می‌دهد. هرکدام از ما برای یار امام زمان شدن باید به اندازهٔ ۲۰ نفر نیرو داشته باشیم وگرنه زیر بار مشکلات سر خم خواهیم کرد. مسیر پُرپیچ و خَمی در انتظار ماست. این را بِدان که صبر و تحمل، نتیجهٔ ایمان به کلام خدا در قرآن است وقتی می‌فرماید: «سَیجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یسْرا»*۲

[۱. امام‌ علی، یوم‌الخلاص، ص۲۱۴ (به‌‌ نقل‌ از بشارة‌الاسلام، ص۲۲۰)؛ 2. سوره طلاق، آیه ۷]

 

14ab

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۹ فروردين ۰۱

نزدیک دیدن ظهور

استاد عالی :

یکی از وظایف بسیار مهم که دوستان بزرگوار و مومن باید در رابطه با وجود مقدس امام زمان و مسئله‌ی ظهور خیلی به آن اهتمام بورزند نزدیک دیدن ظهور است. ما در روایات‌مان به عناوین مختلف و تعابیر مختلف این توصیه را از اهل بیت داریم که ظهور را نزدیک ببینید. نزدیک دیدن است که شما اگر شب گذشت حتی تا شب بعدی هم نگو که نمی‌آید فردا صبح ممکن است بیاید.

[علائم ظهور و وظیفه منتظران, برنامه سمت خدا]

 

136z

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۸ فروردين ۰۱

Proof of Imam Mahdi ᴾᴮᵁᴴ through the Quran

Question

Why hasn’t Quran covered any thorough and clear point about Imam Mahdi (the savior of the last era) so that people don’t fall into the trap of fake quotations?

Answer

From Quran’s point of view, throughout the history of human life, the earth has never been empty of a deputy of God and God has chosen a suitable individual for every nation to guide men in the way of achieving the suitable perfection. As the glorious god said: “You are only a warner, and there is a guide for every people.” (Ra’d 7)

Therefore, there is always a warner and a guide in human societies who is chosen by God. Imam Sadiq (PBUH), in the interpretation of the mentioned verse, said: “In each era, there is a divine leader from our house who guides people to what the messenger of God brought. (Islam)” (Bihar al-Anwar, v 23, p 5)

It has come in quotations that Prophet Muhammad (PBUH) said: “Whoever dies not knowing the Imam of their time has died like a death in the age of ignorance.” (Kamal ul-Din, Vol. 1, p 409/ Kafi, Vol.2, p 20-21/ Musnad Ahmad, Vol. 28, p 88-89)

 

20w

 

Read the rest

  • يكشنبه ۲۸ فروردين ۰۱

باید مضطر شویم...

استاد رائفی پور :

باید برای درخواست فرج منجی مانند فردی مسکین رفتار کنیم. باید مضطر شویم تا خدا به دادِ ما برسد. خداوند در قرآن می‌فرماید: «أمَّن یجیبُ المُضطَرََّ إذا دَعاهُ و یکشِفُ السَّوءَ؛ ای کسی که دعای مضطر را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد.(نمل/ ۶۲)»

در روایت آمده است که در شب ظهور، آقا امام زمان، بارها این آیه را تلاوت می‌کنند و اشک می‌ریزند تا اینکه خداوند اذن ظهور را می‌دهد.

[سخنرانی؛ منجی در ادیان _ تیرماه ۱۳۹۰ _ تهران]

 

130z

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۷ فروردين ۰۱

می‌ترسم وسط راه کم بیاورم‌‌‌...

285y

 

هر کجا که باشم چه در بانک، چه در بیمارستان و چه در فروشگاه بالاخره صف انتظارم به پایان می‌رسد.

اما نمی‌دانم چرا صف انتظار تو تمام نشدنی است!

می‌ترسم وسط راه کم بیاورم‌‌‌... اگر هر از چند گاهی، با یادت مرا شارژ نکنی.

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۲۶ فروردين ۰۱

کشتاری وسیع در پیش است

{شبهه شناسی - شماره 13}

 

عده‌ای ادعا می‌کنند که امام‌زمان بعد از قیام خود، تعداد زیادی از انسان‌ها را می‌کُشند و برای اثبات ادعای خود به روایتی استناد می‌کنند که براساس آن امام از هر هزارنفر ۹۹۹ نفر را گردن می‌زنند.

برای رد این شبهه اول باید بدانیم که احادیثی که دربارۀ کشتار وسیع آخرالزمانی صحبت می‌کنند، مشکل سندی دارند و سند آن‌ها ضعیف و نامعتبر است. در واقع در کتاب‌های شیعه هیچ روایت معتبری مبنی بر گردن زدن ۹۹۹ نفر وجود ندارد. برعکس، روایات شیعه خلاف این ادعا را ثابت می‌کنند.

در روایات، حضرت دارای خُلق نبوی و شبیه‌ترین فرد به پیامبر *۱ و مایۀ رحمت برای جهانیان است.*۲ حتی در برخی روایات اشاره شده که ایشان برخی مناطق را بدون جنگ، فتح می‌کند.*۳

از طرفی اگر تعداد زیادی از مردم کشته شوند، قطعاً این کشتار از سوی دشمنان حضرت خواهد بود، نه خود ایشان. زیرا خونریزی، جنگ، ظلم و کشتار وسیع، از صفات و اعمال دشمنان امام‌زمان است.

[۱. کمال‌الدین و تمام‌النعمة، ص۲۸۷.؛ 2. اصول کافی، ج۱، ص۵۲۷.؛ 3. ملاحم و الفتن، ص۱۳۹.]

 

13ai

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۲۵ فروردين ۰۱

شیرِ سازنده

{تربیت مهدوی - شماره 13}

 

یکی از بزرگترین وظایف مادر در دوران نوزادی، شیر دادن به فرزند است که اهمیت ویژه‌ای دارد؛ شیر خوردن تنها مربوط به ساختمان جسمی کودک نیست، بلکه شیر مادر در رشد و بالندگی شخصیت فرزند نیز نقش مهمی دارد زیرا شیر مادر طبیعت کودک را تغییر می‌دهد.

می‌دانیم که رفتار، گفتار و غذای مادر در شیر او تأثیر می‌گذارد پس اگر شیر دادن به نوزاد با آداب خاصی باشد به داشتن فرزند مهدوی کمک می‌کند.

در سرگذشت بسیاری از علما و بزرگان ذکر شده است که مادرانشان با وضو و در حال ذکر و دعا به فرزندشان شیر می‌دادند. پس مادر می‌تواند با وضو و رو به قبله به فرزند خود شیر دهد و در همین حال دعاهای مخصوص امام‌زمان (مثل: آل یاسین، دعای فرج، عهد و...) را زمزمه کند. زیرا همان‌گونه که گفته شد حالات روحی و افکار مادر هنگام شیردهی به فرزند منتقل می‌شود.

اسلام به ما توصیه می‌کند اگر مجبورید برای فرزندتان دایه بگیرید، سعی کنید زنی عاقل، زیبا، خوش اخلاق و سالم را برای این کار انتخاب کنید.

شیر دادن به فرزند از نظر اسلام به اندازه‌ای ارزشمند است که برای تشویق مادر به انجام آن، ثواب‌های بسیاری برای مادر بیان کرده است. همچنین اسلام کمترین زمان شیردهی را ۲۱ ماه و شیردهی کامل را ۲۴ ماه بیان می‌کند.

 

13ah

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۲۴ فروردين ۰۱

شعبان نیامدی؛ رمضان کن عنایتی...

518y

 

شعبان رسید؛ آمد و رفت و نیامدی / پس کِی تمام می‌شود این انتظار ما؟

شعبان نیامدی، رمضان کن عنایتی / بگذار پا به چشم من ای روزه‌دارِ ما...

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۲۳ فروردين ۰۱
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب