۳۸ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

تعیین‌کنندگان وقت، دروغگویند

{از تولد تا امروز - شماره 38}

 

احسان گفت: خیلی بده که ما زمان ظهور رو نمی‌دونیم.

گفتم: نه اصلاً اینطور نیست.

شهاب گفت: چطور؟

در جواب گفتم: اول باید بدونیم که حکمت الهی، اقتضا کرده که وقت ظهور امام زمان برای مردم، نامعلوم و مخفی باشه. احادیث زیادی از پیامبر و امامان راجع به ابعاد مختلف زندگی امام زمان به ما رسیده، ولی در هیچ کدوم از اونها به زمان ظهور تصریح نشده، حتی احادیثی از پیامبر و امامان به ما رسیده که کسی که از وقت ظهور خبر می‌ده رو تکذیب کنید.

مثلاً پیامبر فرمودند: «کسانی که برای ظهور، وقت معیّن می‌کنند، دروغ می‌گویند.»

بهرام پرسید: وقت تعیین کردن یعنی چی؟

گفتم: یعنی مشخص کردن سال ظهور حضرت به صورت دقیق.

بحث رو ادامه دادم: اما دلیل مخفی ماندن زمان ظهور، ما دلیل اصلی رو به طور کامل و قطعی نمی‌دونیم اما شاید یکی از دلایل مخفی ماندن زمان ظهور، اینه که مومنان همواره در انتظار ظهور امام زمان به سر ببرند و با ظهور پاداش صبر و تحمل سختی دوران غیبت رو بگیرن. به همین دلیله که از غیبت صغری تا به حالا، مردم به ظهور حضرت، امید دارند. اگر زمان ظهور مشخص می‌بود، دیگر مردم در چنین انتظاری به سر نمی‌بردند و امید مردم به ناامیدی تبدیل می‌شد و میلیون‌ها نفر از ثواب انتظار، بی‌بهره می‌شدند.

ادامه دارد...

 

38ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۳۰ آذر ۰۱

فعالیت‌های نظامی

{یمانی دروغین - شماره 38}

 

در کنار تمامی فعالیت‌هایی که پیروان احمدالحسن انجام می‌دهند، این جریان، آموزش نظامی را نیز برای برخی اعضای خود لازم دانسته و عناصر خود را با انواع سلاح‌های اهدایی اربابانشان آشنا می‌کردند.

اولین اقدام نظامی آن‌ها با همکاری جماعت جندالسماء به رهبری گرعاوی در تاسوعای سال ۱۴۲۸ ق، در منطقهٔ الزرگه کوفه بود. در آن عملیات، حدود دویست نفر از جماعت یمانی کشته شدند.

جالب این جا است که رهبر یکی از این دو جریان خود را قائم آل محمد می‌دانسته و دومی خود را فرزند و وصیّ امام زمان معرفی می‌کرده است.

با سرکوب قیام گرعاوی در منطقه الزرگه، یمانی تصمیم گرفت در عاشورای سال ۱۴۲۹ ق قیام کند، اما یک ماه پیش از وقت مقرّر با دستگیری چهل نفر از پیروانش در نجف، توانایی‌اش کاهش یافت و نتوانست در نجف و کربلا و طی مراسم عاشورا اقدامی انجام دهد.

این گروه تصمیم داشت روز تاسوعا قیام کند و زائران حرم امام حسین و حضرت عباس را قتل عام کرده و دو حرم مقدس را به اشغال درآورد. سپس با رهبری شخصی دارای سابقهٔ بعثی به نام «سید حسن الحمامی» به سوی نجف حرکت کند و مراجع دینی را ترور نمایند که موفق به انجام این کار نشدند.

 

38af

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۲۹ آذر ۰۱

مولا کجا روضه گرفته‌ای؟

مولا کجا روضه گرفته‌ای؟

مادر، شهید شد.

جوان، گمنام، بی‌قبر...

اما همه جا بود.

کنار تکه‌های جگر حسن.

کنار گودال قتلگاه حسین.

کنار اسیری زینب...

کنار اروند، در والفجر هشت...

مادر همه جا هست.

 

198z

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۸ آذر ۰۱

نور انقلاب

{مهدویت و ولایت فقیه - شماره 38}

 

دقیقاً در عمیق‌ترین لحظات شب، زمانی که جز سیاهی، هیچ رنگ دیگری دیده نمی‌شود و همان زمانی که چشم‌ها به تاریکی عادت کردند، در همین زمان هست که ورق برگشته و صدای قدم‌های نور را می‌شود حس کرد. انقلاب اسلامی یعنی آغاز همین طلوع زندگی، انقلاب اسلامی یعنی همان نور تفکر ایستادگی در مقابل ظلم که بر تارک سیاه عالم می‌تابد.

انتخاب با ماست که پرده‌ها را از پنجره‌های قلب کنار زده و گرمای نافذ این نور را حس کنیم و یا همچنان در خواب غفلت بین‌الطلوعین به سر ببریم و ما هستیم که از لحظهٔ ابتدایی تا رسیدن به آن زمان که خورشید با تمام توانش بر عالم بتابد، باید دست از تلاش برنداریم.

قدم برداشتن در مسیر نظام ولایت فقیه یعنی همین انتخاب نور برای رسیدن به ظهور خورشید عالم تاب، یعنی اثبات این موضوع به خداوند که انسان‌ها لیاقت حضور تمام و کمال امام خود را دارند.

 

38ae

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۸ آذر ۰۱

چگونه مرگ یک مادر چهل‌تن متهم دارد؟

583y

 

چگونه مرگ یک مادر چهل‌تن متهم دارد؟

#حضرت_زهرا

#فاطمیه

رسانه‌ اهل‌بیت‌مدیا (AhleBeytMedia / Www.AhleBeytMedia.ir@)

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۷ آذر ۰۱

آفت زدایی از درخت عقل

{جهان در عصر ظهور - شماره 38}

 

باز می‌گردد آخر به زمین سرسبزی

می‌تپد قلب زمان باز، اگر برگردی

روایات بسیاری در مورد ستایش و جایگاه عقل وجود دارد.

همچنین بین علم و عقل رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. علم باعث رشد و شکوفایی عقل شده و عقل نیز زمینه را برای درک، پذیرش و دریافت علوم بیشتر فراهم می‌کند. 

امام باقر می‌فرمایند: «چون قائم ما قیام کند دستش را بر سر بندگان می‌گذارد و عقول آن‌ها را متمرکز ساخته و اخلاقشان را به کمال می‌رساند.»*۱

این یعنی در سایهٔ توجهِ حضرت، عقل‌ها شکوفا شده و به همه، حکمت و علم یاد داده می‌شود.

در دولت کریمه، علم، دانش و عقل به بالاترین درجهٔ خود می‌رسد و تمامی موانع رشد، ابهامات، تردیدها، شک و سرگردانی‌ها از بین می‌روند و جامعه‌ای آرمانی هم در بُعد معنوی و هم مادی شکل می‌گیرد. زیرا با علم و آگاهی از مسائل مادی، فیزیکی و... دنیای انسان بهتر شده و با شناخت مسائل، راه رسیدن به کمال هموارتر می‌شود.

یَا ابْنَ النِّعَمِ السَّابِغَاتِ

ای فرزند نعمت‌های کامل!

[۱- بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۶]

 

38ad

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۷ آذر ۰۱

آمیخته شدن حق و باطل

{نقش ایرانیان در ظهور - شماره 38}

 

فتنه‌های آخرالزمان چنان حق و باطل را در هم آمیخته که تنها کسانی می‌توانند از آن عبور کنند که دارای بصیرت و استقامت باشند یعنی نسبت به فتنه‌ها و شبهات آگاه و هوشیار بوده و در برابر ناملایمات صبور باشند و شتاب‌زده عمل نکنند.

شیعیان باید توجه داشته باشند که هیچگاه از تلاش برای ماندن در مسیر حق دست نکشند چرا که فتنه‌ها همواره در کمین هستند کما اینکه می‌بینیم بعضی از انقلابیون پیش از انقلاب، زندان‌ها رفته و شکنجه‌ها دیدند اما وقتی پس از انقلاب به پست و مقامی رسیدند تا می‌توانستند از آن نوشیدند و هیچ تذکری هم مبنی بر کار برای مستضعفین در آنها کار‌ساز نبود در حالی که منتظران منجی خود باید صالح باشند تا بتوانند آن یار سفر کرده را از هجران بیرون آورند.

 

38ac

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۶ آذر ۰۱

خواستم شعری در وصفت بگویم نشد که نشد...

373y

 

خواستم شعری در وصفت بگویم نشد که نشد...

وصف تو از زبان شاعر خارج است.

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

مشاهده بقیه طرح های گرافیکی مهدوی در ادامه مطلب 

  • جمعه ۲۵ آذر ۰۱

ملت ما ملت معجزه‌گر قرن است...

شهید همت:

ملت ما ملت معجزه‌گر قرن است و من سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت از درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی وصل نمایند و در این تلاش پیگیر مسلماً نصرت خداوند شامل حال مومنین است.

 

177z

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۲۵ آذر ۰۱

مشاوران بصیر امام زمان

{ویژگی یاران امام زمان - شماره 38}

 

ماموریت یا وظیفهٔ دیگر یاران حضرت پس از تسلط ایشان بر کشورها این است که مسئولیت ادارهٔ ممالک را از جانب حضرت بر عهده می‌گیرند.

اقتصاد شکوفا می‌شود؛ کشاورزی و صنعت رونقی بی‌نظیر می‌یابد؛ اراضی آباد شده و محصولاتی ناب به مردم پیشکش می‌کنند و از آلودگی، چیزی جز نام و خاطرهٔ آن نمی‌ماند.

این عمران، آبادانی و ادارهٔ بلاد اسلامی تنها با مشورت با حضرت امکان‌پذیر است. به‌گونه‌ای که هرگاه یاران با مشکلی مواجه می‌شوند با مشورت، راه حل را از جانب مولایمان جویا می‌شوند.

امام صادق می‌فرمایند: «فیستشیر المهدیّ اصحابه؛ مهدى با یاران خویش مشورت مى‌‏کند.»*۱ عاقل، نکته‌سنج و بصیر بودن از ویژگی‌هایی است که یاران حضرت را لایق این می‌کند که مورد مشورت امام قرار بگیرند.

اگر اهل مشورت نیستی و در مشکلات فقط به رای شخصی خود اعتماد داری، بِدان که مورد پسند امام و در دستهٔ یاران ایشان نخواهی بود.

[۱. سیماى جهان در عصر امام زمان، ج‏۱، ص ۵۲۷]

 

38ab

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۲۴ آذر ۰۱
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب