۳۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

تفاوت در مبانی

{مهدویت و ولایت فقیه - شماره 35}

 

یکی از وظایف اصلی هر حکومتی حمایت از مردم جامعهٔ خویش و حفاظت از مرزهای کشور می‌باشد. در نظام ولایت فقیه نیز در کنار این موارد یکی از اصولی‌ترین مبانی حاکم، در کنار دیگر مبانی این نظام، حمایت از مظلوم می‌باشد.

جامعهٔ اسلامی در هر حال نسبت به یاری مظلوم و ایستادگی در مقابل استکبار در هر نقطهٔ دنیا که باشد، خود را مسئول می‌داند. مسئولیتی که از احکام اسلامی سرچشمه گرفته و به عبارتی دیگر، جامعه‌ای که در آن احکام اسلام پیاده سازی شده باشد، اصلاً نمی‌تواند نسبت به ظلمی که بر دیگران می‌شود، بی‌تفاوت باشد.

این ویژگی بر اساس روایات، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های حکومت حضرت صاحب الزمان می‌باشد و جامعه‌ای که در پرتوی ولایت فقیه در حرکت است به این طریق می تواند خود را به نحوی در زمرهٔ یاران حضرت حجت قرار دهد.

 

35ae

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۳۰ آبان ۰۱

غرق در نورِ قرآن

{جهان در عصر ظهور - شماره 35}

 

غم مخور آخر گره از کار ما وا می‌شود

غنچه از دامانِ دلتنگی شکوفا می‌شود

عدم تحریف قرآن یا تحریف‌ناپذیری قرآن، از اعتقادات عموم مسلمانان است که بر اساس آن، قرآنی که در دست مسلمانان است، دقیقاً همان است که بر پیامبر اکرم وحی شده و نه چیزی به آن افزوده و نه از آن کم شده است.

وقتی امام زمان ظهور می‌کند، بدعت‌های به وجود آمده در دین را از بین می‌برد و آیات قرآن را آنگونه که باید برای مردم بیان خواهد نمود.

در دولت کریمه، مردم قرآن و تفسیر آن را بر اساس برنامه‌های صحیح خداوند و آن‌چه منظور اوست، یاد می‌گیرند و به اسرار و عجایب قرآن آشنا می‌شوند.

أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی إلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الأْوْلِیَاءُ

کجاست آن وجه خدا که اولیاء خدا به او توجّه دارند؟

 

35ad

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۹ آبان ۰۱

به صلاح نزدیک شویم برای ظهور!

{نقش ایرانیان در ظهور - شماره 35}

 

یکی از ویژگی‌های دوران حکومت امام مهدی، اصلاح رفتارهای اجتماعی و فردی افراد می‌باشد، اصلاحی که باعث می‌شود دیگر شاهد بداخلاقی‌های اجتماعی از سوی افراد نباشیم.

پس همانطور که در پیام‌های قبلی اشاره شد، همانگونه که باید در راستای نابودی ظلم در دنیا تلاش کرد، نیاز است که به اصلاح رفتارهای فردی هم پرداخت.

در همین راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «شما مردم عزیز – بخصوص شما جوان‌ها – هر چه که در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحیت‌ها در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید این آینده را نزدیک‌تر خواهید کرد، اینها دست خود ماست اگر ما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم، آن روز نزدیک خواهد شد همچنان که شهدای ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را نزدیک کردند، آن نسلی که برای انقلاب آن فداکاری‌ها را کردند، با فداکاری‌های خودشان آن آینده را نزدیک‌تر کردند هر چه ما کار خیر و اصلاح درونی خود و تلاش برای اصلاح جامعه انجام بدهیم آن عاقبت را دائماً نزدیک‌تر می کنیم.»*۱

[۱- بیانات رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، ۱۳۷۹/۰۸/۲۲]

 

35ac

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۸ آبان ۰۱

خدایا با ظهور امام زمان، از هم گسیختگی ما را پیوند بده

369y

 

خدایا با ظهور امام زمان، از هم گسیختگی ما را پیوند بده

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

مشاهده بقیه طرح های گرافیکی مهدوی در ادامه مطلب 

  • جمعه ۲۷ آبان ۰۱

منتظر...

در زمان غیبت کبری به کسی منتظر گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد...

منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت طلبی می‌خواهد.

[بخشی از وصیت‌نامه شهید مهدی زین الدین]

 

173z

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۲۷ آبان ۰۱

عمّارهای مهدی

{ویژگی یاران امام زمان - شماره 35}

 

دل یاران حضرت به وسعت دریاست؛ امواجِ متلاطمِ مشکلات و سختی‌ها دلشان را نمی‌لرزاند. دربرابر مشکلات مقاومت می‌کنند و آن را رامِ خود می‌سازند. مانند عمّار و مالک اشتر برای امیرالمؤمنین‌ و تفسیر آیه‌های قرآنند. رزمندگان مقاوم؛ «فَما وَهَنُوا» نه از درون روحیّه خود را مى‌بازند، «وَ ما ضَعُفُوا» نه توان رزمى خود را از دست مى‌دهند. «و َمَاسْتَکانُوا»: نه در اثر ناملایمات تسلیم دشمن مى‌شوند.*۱

آری! با وجود چنین یارانی، امام، فاتح نبردهای بزرگ خواهد شد. فتحی که جهان تا به حال به خود ندیده است. برای یاری حضرت باید جسم و روحی قوی داشته باشی. پس، از همین امروز برنامه‌ای دقیق برای زندگی خود تعیین کن. برنامه‌ای که سلامت و قدرت جسم و روحت را تامین کند. فراموش نکن تو هم می‌توانی عمّار مهدی باشی.

[۱. تفسیر آیه ۱۴۶ سوره آل عمران؛ تفسیر نور، محسن قرائتی.]

 

35ab

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۲۶ آبان ۰۱

من محتاجم یا او؟

{شبهه شناسی - شماره 34}

 

چرا باید برای سلامتی امام زمان دعا کنیم، در حالی که خدا اراده کرده است ایشان تا زمان ظهور زنده باشند؟

در جواب باید گفت امام زمان هم انسان هستند و همانند دیگر انسان‌ها و سایر معصومین دچار بیماری می‌شوند. فراموش نکنیم که تحقق اراده‌ و مشیّت الهی، همواره با «اسباب و وسیله» انجام می‌گیرد و دعا یکی از مهمترین وسیله‌هاست. همچنین آنچه که ارادهٔ الهی بر آن صورت گرفته حفظ جان حضرت از مرگ است و این تناقضی با بیماری جسمی حضرت ندارد.

این دعا کردن برای فرج و سلامتی امام، آثار فراوانی هم دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1⃣ ما با دعا حضرت را یاد می‌کنیم و علاقه و محبت خود را به ایشان نشان می‌دهیم. امام نیز این محبت ما را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و به جبران آن برای ما دعا می‌کنند.

2⃣ دعای همیشگی برای امام یعنی حضرت برایمان اهمیت دارد و مهم بودن امام برای ما باعث می‌شود کاری که سبب ناراحتی ایشان می‌شود را انجام ‌ندهیم.

پس اگر دقت کنیم می‌بینیم که فایدهٔ دعا برای ایشان، بیشتر متوجه خود ماست و در واقع این ماییم که محتاجیم.

 

34ai

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۰۱

مدیریت دوران بلوغ

{تربیت مهدوی - شماره 34}

 

والدین باید قبل از بالغ شدنِ فرزند، با او در مورد خصوصیات و ویژگی‌های بلوغ صحبت کنند. با این کار فرزندان درک درستی از بلوغ خواهند داشت و می‌فهمند که قرار است چه تغییراتی در بدن آنها رخ دهد. در این صورت دچار ترس بی‌مورد نمی‌شوند، به والدین اعتماد کرده و مشکلاتشان را اول با آن،ها در میان می‌گذارند. والدین باید برای فرزندانشان شرح دهند که تغییرات جسمانیِ بدن آن‌ها،‌ همراه با تغییرات عاطفی، شناختی و رفتاری خواهد بود.

نظارت‌های والدین باید به طور غیر مستقیم باشد. اگر فرزندان نسبت به والدین احساس امنیت کنند، به آرامش و رضایت می‌رسند. البته آموزش‌ها نباید موجبِ تحریک غریزهٔ جنسی آن‌ها شود. آموزش‌های غلط که با دروغ، فریب و پنهان‌کاری همراه باشد، آسیب‌های جدی به فرزند می‌زند و اگر جوان در انحراف جنسی فرو رود، قلب و روح او بیمار و از مهدی‌یاوری دور می‌شود.

والدین باید به دو صفت که در دوران بلوغ بروز می‌کند، توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ یکی شکفته شدن غریزهٔ جنسی و دیگری طروات و زیبایی جوانی است. والدین می‌توانند با تربیت صحیح، کاری کنند که بهار جوانیِ فرزندشان، وقف یاری امام شود.

 

34ah

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۲۴ آبان ۰۱

سرگردانی

{از تولد تا امروز - شماره 34}

 

_با ورودمون به دوره غیبت کبری بحث برای بچه‌ها جدی‌تر شده بود، برای همین بحث رو به سمت ویژگی‌های این دوران بردم.

ببینید ما الان در دوره‌ای هستیم که در بعضی از روایات، اساسی‌ترین ویژگی اون «حیرت و سرگردانی» مردم ذکر شده؛ بخصوص هرچی به ظهور نزدیک‌تر می‌شیم، بر شدّت این حیرت اضافه می‌شه.

محسن گفت: میشه بیشتر توضیح بدید؟

گفتم: ببینید عدم حضور رهبر الهی در این دوران باعث میشه که انسان‌ها، هر روز بیشتر در تحیّر، سرگردانی و ضلالت و گمراهی بسر ببرند. البته افراد زیادی هم با همت بالا و تقوا پیشه کردن، از این آزمایش به سلامت عبور و ایمان خودشون رو حفظ می‌کنند، و در اینکه حفظ ایمان در این دوران سخت و البته حسابی ارزشمنده شکی نیست.

در بعضی روایات این حیرت و سرگردانی، حتی به خود حضرت مهدی‌ هم نسبت داده شده؛ البته حیرت ایشون با مردم کاملاً متفاوته که محل بحث ما نیست.

احادیث در این زمینه زیاده؛ مثلاً به این حدیث گوش کنید. فردی به نام  اصبغ‌بن‌نباته به دیدن امیرالمؤمنین‌ میره و حضرت رو در فکر می‌بینه. وقتی علت رو جویا میشه، حضرت میفرمایند: «... در مولودی می‌اندیشم که از سلاله من و یازدهمین فرزند من است. او مهدی است و زمین را پر از عدل و داد می‌سازد؛ همان‌گونه که پر از ظلم و جور شده باشد. او را حیرت و غیبتی است که اقوامی در آن گمراه شده و اقوامی دیگر در آن هدایت یابند...»

ادامه دارد...

 

34ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۳ آبان ۰۱

اشتراکات مدعیان

{یمانی دروغین - شماره 34}

 

فرقه‌های دروغین مهدویت هرچند که شاید در ظاهر با هم تفاوت داشته باشند، اما پس از بررسی آن‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که در واقع برای یک هدف ایجاد گردیده‌اند.

همچنین بعد از بررسی فرقه‌های مختلف مهدویت، می‌توان اشتراکاتی را در میان تمامی این گروه‌ها پیدا کرد. برخی از این اشتراکات موارد زیر می‌باشد:

۱- پنهان بودن سرکردهٔ فرقه از دید عموم مردم

۲- تقطیع و تحریف آیات و روایات

۳- ادعاهای پلکانی و صعودی در عقاید

۴- عقل‌گرایی افراطی یا نفی عقل

۵- زیر سوال بردن رسالت فقها و علما در عصر غیبت

پس از بررسی گروه یمانی دروغین و دیگر فرقه‌های دروغین در زمینهٔ مهدویت، می‌توان به این موارد گفته شده دست پیدا کرد، مواردی که با توجه به آن‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که تمامی این گروه‌های دروغین در یک اتاق فکر پایه‌گذاری شده‌اند. و تفاوت آن‌ها صرفاً در نحوهٔ عملکرد آن‌ها می باشد.

 

34af

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۲ آبان ۰۱
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب