۴۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

تفکری که ایمانت را می سوزاند

{غرب و مهدویت - شماره 40}

 

امروزه غرب بیشتر از آنکه مفهوم جغرافیایی داشته باشد معنای ایدئولوژیکی دارد، یعنی بیشتر یک موضع گیری است که افراد از خود نشان میدهند. در مقابل، آموزه مهدویت هم یک مفهوم ایدئولوژیکی دارد که به خاطر پویا بودن و زنده کردن بیداری اسلامی در جهان و به چالش کشیدن تمام داشته های غرب، همیشه مورد توجه غرب بوده است، به طوری که با غول شیشه ای سینمای صهیونیستی، یعنی هالیوود، با تمام قدرت شروع به تخریب و تحریف منجی گرایی اسلامی کرده است.

به همین دلیل امروزه این وظیفه برای ما احساس میشود که غرب را به صورت کامل بشناسیم و به جامعه معرفی کنیم.

در این سری از پیامها سعی شد در دو بخش تاریخی و فرهنگی‌ با نگاه متفاوت تری به غرب، مسائل را تحلیل کرده و در اختیار شما قرار دهیم تا این چهره در ظاهر آراسته و در باطن کثیف، در میان عوام بیش از پیش شناخته و دست های پشت پرده، رو شود.

 

40ff

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۳۰ آبان ۰۰

آنچه گذشت!!!

{انحرافات مهدویت - شماره 40}

 

۴۰ هفته با ۴۰ پیام، با موضوع انحرافات مهدویت همراه شما بودیم؛ در بخش اول این سری پیام ها، سعی ما بر این بود تا شما را به صورت خلاصه با عوامل پیدایش و استمرار بخش؛ ویژگی ها و پیامدهای جریان‌های انحرافی در حوزه مهدویت آشنا کرده؛ همچنین راهکارهای علمی و عملی برای مقابله با این جریان ها را بیان کنیم.

در بخش دوم پیام ها، با معرفی و بیان دیدگاه تعدادی از فرقه ها، شما را با ماهیت پوشالی آنها آشنا کردیم تا با علاقه‌مند شدن به مطالعه در این حوزه، به صورت علمی و عملی به مبارزه با آنها بپردازید.

همچنین در آینده نزدیک به صورت تخصصی، به معرفی فرقه‌های پرطرفدار خواهیم پرداخت و راهکار مقابله با آنها را نیز بیان خواهیم کرد.

سخن آخر اینکه: آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که امام شناسی و مطالعه در این زمینه، وظیفه هر فرد منتظر است؛ تا حق را از ناحق تشخیص دهد وگرنه در تلاطم های آخرالزمانی قطعاً اسیر گردباد خواهد شد.

 

40ee

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۹ آبان ۰۰

بی «تو»

310y

 

بی «تو» هوای دلمان ابری و روزگارمان پاییزی است؛ بیا که اگر نیایی، زمستانی سرد در پیش داریم...

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۲۸ آبان ۰۰

او امام است

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «نوۀ من در سرزمین خراسان، در شهر طوس به شهادت می‌رسد. کسی که با معرفت، او را زیارت کند، روز قیامت با دست خودم او را گرفته و وارد بهشت می‌کنم.»

حمزة بن حمران عرض کرد: «فدایتان شَوم! مراد از زیارت با معرفت چیست؟» حضرت فرمود: «اینکه بداند او امام است و پیروی‌اش واجب.»*۱

(یعنی اگر در سال ۵۰میلیون نفر هم به زیارتش در مشهد مقدس بروند ولی در عمل، مأمومش نباشند، باز هم امام رضا غریب است.) از این کلام نورانی استفاده می‌شود که زمانی امام، غریب نیست که ما در تمام ابعاد زندگی، مأمومش باشیم و طوری زندگی کنیم که او می‌پسندد.

راستی زندگی ما این‌گونه است؟ در ارتباط با همسر، همسایگان، بستگان، در میهمانی‌ها و عقد و عروسی‌ها، در کوچه و خیابان و بازار و... طوری زندگی می‌کنیم که به ما بگویند «مأموم امام زمان عجل‌الله فرجه»؟

 بله! در مسیر کاستن از غریبی امام زمان، کاری که از دست ما بر می‌آید این است که بدانیم او امام است و پیروی‌اش واجب.

[۱. من لا یحضره الفقیه، ج۲، ص۵۸۴]

 

294y

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۲۸ آبان ۰۰

این جنگ ادامه دارد...

{مهدویت و رسانه - شماره 40}

 

شماره پیش رو، آخرین شماره از مجموعه پیام های مهدویت و رسانه است؛ علمی که امروزه همه ما نیاز به آموختن آن داریم؛ چون همانطور که گفتیم، جنگ این روزهای دشمنان در برابر ما، جنگ در حوزه قدرت سخت و با تجهیزات نظامی نیست؛ بلکه جنگ رسانه‌ای در حوزه قدرت نرم و با شیوه های عملیات روانی است.

آموختیم که این روزها تمرکز دشمن به روی تصرف قلب ها و ذهن هاست و در این مسیر، رسانه بهترین و قویترین ابزار اوست. دشمن با استفاده از رسانه و روش‌های القاء مفهوم و تکنیک های اقناع سازی، احساسات و باورهای ما را نشانه گرفته است. چون تغییر ارزش های فرد، باعث تغییر هنجارهای او می‌شود و تغییر هنجارها، باعث تغییر سبک زندگی فرد؛ این روند به آرامی ادامه می‌یابد تا جایی که فرد به تدریج با فرهنگ و باورهای خودش بیگانه می‌شود و این بیگانگی و فشارها و موج های رسانه ای، حتی می‌تواند باعث نافرمانی های نوین مدنی و به خطر افتادن امنیت ملی کشور شود.

این در حالی است که ما فرهنگ غنی مهدویت، با محتوای عالی و اعتبار بالا را در اختیار داریم، که اگر به خوبی به مخاطب ارائه شود، همه حق طلبان و حقیقت جویان را شیفته خود می‌کند.

و این همان رسالتِ بزرگ ما مهدیاران به عنوان منتظران امام زمان است.

 

40dd

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۲۷ آبان ۰۰

بیشتر بدانید...

{رجعت - شماره 40}

 

هر چند نمی‌توان در ۴۰ پیام، تمام زوایای مبحثی مهم مانند رجعت را بررسی‌ کرد؛ اما در سری پیام‌های رجعت، سعی ما بر این بود تا در حد توان، بخش هایی از این موضوع را برای شما مخاطبین گرامی باز کنیم.

اگر شما هم علاقه‌مندید درباره‌ی عصر شکوهمند رجعت بیشتر بدانید، می‌بایست در این زمینه مطالعه داشته باشید. یکی از مهمترین کتاب‌ها در موضوع رجعت، کتاب «الایقاظ من الهجعۀ بالبرهان علی الرّجعۀ»، تألیف شیخ حر عاملی است که واحد پژوهش موسسه موعود عصر، آن را با نام «رجعت» به چاپ رسانده است. نویسنده کتاب در 12 باب، به بررسی جوانب مختلف رجعت و اثبات آن پرداخته است.

شیخ حر عاملی در پایان کتاب خود می‌نویسد: «امید است آنچه نقل شد، کفایت کند؛ چون بیش از ششصد و بیست آیه و حدیث آوردم و گمان ندارم هیچ مسئله‌ای از اصول یا فروع دین، بیش از این مدرک داشته باشد.»

 

40cc

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۲۶ آبان ۰۰

مسیرِ رسیدن

{اخلاق مهدوی - شماره 40}

 

تمام مطالب گفته شده و ان‌شاءالله خوانده شده توسط شما مهدی یاوران عزیز، نگاهی گذرا به یک مسیر، برای رسیدن به هدف اصلی بود و آن هدف اصلی، مبارزه با هوای نفس است.

مبارزه با هوای نفس، تنها مسیری است که انسان می‌تواند برای ملاقات با خدا بپیماید و اخلاق برنامه ای برای موفقیت در این مسیر است.

در این جهاد اکبر همه هستند؛ گروهی مبارزه می‌کنند و از مجروحیت خود درد می‌کشند؛ گروهی دیگر مبارزه نمی‌کنند و با اینکه مجروحیت بیشتری دارند، از روی نادانی، از این مجروحیت خود لذت می‌برند و فخر می‌فروشند.

در نهایت از آنجایی که حکایت همچنان باقی است، پیشنهاد می‌کنیم از سلسله جلسات تنها مسیر استاد پناهیان نهایت استفاده را ببرید. انشاء الله که بتوانیم با اعمال و رفتارمان جزء نجومی بگیران امام زمان باشیم.

 

40bb

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۲۵ آبان ۰۰

مشهورترین واژه در بین اهل سنت

{مهدویت در نگاه اهل سنت - شماره 40}

 

یکى از مشهورترین القاب حجت بن الحسن عسکری، مهدى است؛ «مهدى»، اسم مفعول و به معناى هدایت شده است؛ کلمه «مهدویت» نیز برگرفته از همین ریشه است. این واژه در بین اهل سنّت، از شهرت بیشترى برخوردار است؛ به‏ گونه ‏اى که آن حضرت بیشتر با این واژه در نزد آنها شناخته می‌شود. در کتاب‏هاى اهل سنّت نیز این لقب فراوان آمده است؛ از جمله در:

➖ الصنعانى، المصنف، ج ۱۱، ح ۲۰۷۷۳

➖ سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۳۰، ح ۴۰۸۵ تا ۴۰۸۸

➖ سنن ابو داود، ج ۴، ص ۱۰۷، ح ۲۴۸۵

گفتنى است که لقب «مهدى»، بیشتر درباره آن حضرت در دوره بعد از ظهور و قیام و لقب «قائم»، در دوره قبل از ظهور و قیام استفاده شده است‏.

۴۰ پیام مهدویت در نگاه اهل سنت هم در این شماره به پایان رسید. در این سری پیام ها سعی ما بر این بود تا با بیان شباهت های بین شیعه و اهل سنت در حوزه مهدویت، پیوند محکم تری بین این دو گروه برقرار کرده و قدمی محکم در جهت تعجیل ظهور برداریم. آنچه که باید بدانیم این است که برای طی کردن مسیر و رسیدن به ظهور، نیازمند وحدت و همراهی همه مسلمانان با هم هستیم.

[درسنامه مهدویت، ج ۱، ص ۲۳۵]

 

40aa

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۴ آبان ۰۰

انسان فهمیده

فهمیده کامل کسی است که مردم را از رحمت خدا ناامید نکند، از لطف الهى مأیوس نسازد، از مجازات حق ایمن ننماید.

[نهج البلاغه؛ ترجمه استاد انصاریان]

 

40u

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۳ آبان ۰۰

غول شیشه ای یا گول شیشه ای

{آخرالزمان - شماره 39}

 

سیاست گذاران نظام تصویری آمریکا و اعضای اتاق فکر هالیوود، با کشف جاذبه های سوژه آخرالزمان، با اهداف مشخصی، تولید آثار آخرالزمانی را در دستور کار خود قرار داده اند؛ به طوری که طبق آمار، از ۲۲ فیلم برتری که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی انتخاب شده اند، ۱۹ فیلم به نوعی به آخرالزمان ارتباط دارد.

هدف اول تولید اینگونه فیلم ها، سوء استفاده از احساس نیاز فطری و کنجکاوی انسان امروز درباره آخرالزمان در مسیر کسب درآمد بیشتر است.

هدف دوم، آخرالزمان سازی است؛ یعنی همان ترویج نگاه آخرالزمانی مورد نظر هالیوود و تعریف مفاهیمی نظیر منجی، دجال و نشانه‌های پایان دنیا بر اساس نگاه توراتی و انجیلی.

هدف سوم، ترسیم تصویر پیروان شیطان و نسبت دادن شر و پلیدی به کشورهای شرقی و اسلامی است؛ مخاطبان میلیونی این آثار، حتی اگر شرقی یا مسلمان نیز باشند، با مشاهده این تصاویر، مبتلا به از هم گسیختگی فرهنگی و دل زدگی از هویت خود گردیده و تقاضاهای دنیای مدرن را، تنها راه مقابله با مشکلات و فتنه های آخرالزمانی خواهند شناخت.

[با تلخیص از کتاب غرب و مهدویت (روایت تیپ شناسی و تحلیل تکنیک سازی های غرب علیه آموزه های مهدویت و موعود گرایی اسلامی)، ص ۲۲۱و ۲۲۲]

 

39gg

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۲ آبان ۰۰
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب