۴۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

صالحان وارثان زمین‌اند

{ویژگی یاران امام زمان - شماره 17}

 

تا کِی این زمین مصیبت‌های تحمیل شده بر مظلومان و جنایات بشر و کشتار انسان‌های بی‌گناه را تاب می‌آورد؟ شاید او هم مانند ما به این وعدهٔ خداوند در کُتب آسمانی دلخوش است که روزی بندگان صالحِ خدا وارث کل جهان هستی می‌شوند*۱ و مستضعفین وارث حکومت حق خواهند بود.

انگار او بهتر از ما می‌داند، بندگان صالحی که وارث زمین خواهند شد، حضرت مهدی و یارانش هستند. (عِبادِیَ الصَّالِحُونَ) آری! روزی او می‎آید تا بندگان صالح خدا و مستضعفین بر زمین حکومت کنند و وارث آن شوند.۲

حال صالح یعنی چی؟ به چه شخصی صالح می‌گویند؟ صالح یعنی فردی که همه‌ٔ خوبی‌ها را یکجا دارد.

ما چقدر برای صالح شدن تلاش کرده‌ایم؟ این شرط خداست؛ صالح شو تا زمین از آن تو شود.

[۱. سوره انبیاء، آیه ۱۰۵؛ 2. سوره قصص، آیه ۵]

 

17ab

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۳۱ ارديبهشت ۰۱

The Reappearance: the manifestation of the Ghadir

The post-Reappearance era is an infinite horizon that human beings are unable to imagine. It’s the abundance of mercy in a way that no humankind has already experienced and it is the perfection of excellence and growth in a way that the wisdom of humanity hasn’t been able to conceive it yet. Therefore, whatever we say is a glimpse of an unseen paradise that we have heard of and believed in and all the imaginations we had in mind are the prosperous outlooks of the wishes whose pleasure can’t be felt unless they become true.

Ghadir from the beginning of the Creation to the Reappearance and up to the Judgment Day

 The universe has started and continued with Ghadir and ends with Ghadir, which is the love and Guardianship (Wilayah) of Prophet Muhammad (PBUH) and his family. Accordingly, imparting the Ghadir’s message has been the most important duty of prophets.

Ghadir is the continuation of the connection between God and humans and this link was greatly needed from the first day of the Creation and lasts up to the Day of Judgment. Ghadir is the response to the savior-seeking nature of humankind and the response to the request of “Guide us to the Right Path” (1:6). In fact, mankind is the follower of the perfection route using the Divine Plan, which got completed on the Ghadir’s day by introducing its guiding leader.

 

26w

 

Read the rest

  • شنبه ۳۱ ارديبهشت ۰۱

این روزگار کفر مرا در می‌آورد...

290y

 

این روزگار کفر مرا در می‌آورد / وقتی که بی‌تو می‌گذرد روزگارها

یا اباصالح

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • جمعه ۳۰ ارديبهشت ۰۱

عدالت، گمشده آخرالزمان (استاد رائفی پور)

{کلاس های مهدویت - شماره 134}

 

 موضوع : عدالت، گمشده آخرالزمان

خلاصه مکتوب و پیاده سازی شده ی سخنرانی استاد رائفی پور

 

  دانلود

( pdf / 460 KB )

 

منبع : واحد مهدویت موسسه مصاف ایرانیان (Mahdiaran@)

  • جمعه ۳۰ ارديبهشت ۰۱

معرفی کتاب "چشم روشنی منتظران"

{معرفی کتب مهدوی - شماره 43}

 

مشخصات کتاب:

بازنویسی کتاب شریف «نورالابصار فی فضیلةالانتظار» است و گزیده بخشی از کتاب مشهور «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم» به حساب می‌آید که نویسنده آن، آیات و روایاتی را درباره وجوب و فضیلت انتظار، طلب فرج امام زمان، آثار و فوائد آن را به طور خلاصه و مختصر جمع آوری کرده است.

موضوع کتاب:

بررسی وقایع پیش از ظهور حضرت مهدی و فتنه‌های دوران غیبت است. زبان اثر ساده و روان است و بنا به ضرورت بحث مستند به آیات و احادیث و روایات است. دجّال در اسلام و مسیحیت و ادیان مختلف، سفیانی و وقایع خروج آن، بررسی آخرالزمان و موعود و دجّال در زرتشت از محورهای اصلی مباحث این نوشتار است. هدف از انتشار اثر، روشن‌گری پیرامون فتنه‌های دوره آخرالزمان و عصر غیبت است.

[محمدتقی موسوی اصفهانی]

 

43v

 

  دانلود پی دی اف کتاب چشم روشنی منتظران

( pdf / 807 KB )

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۰۱

حاضر دانستن امام

استاد رائفی پور :

کسی که امام زمان را حَی و حاضر و خود را در محضر ایشان می‌داند به راحتی گناه نمی‌کند. مشکل ما این است که به این دانستۀ خود (حاضر بودن امام) یقین نداریم. گاهی عِلم به وجودِ دوربین در یک مکان برای ما بازدارندگی دارد اما متأسفانه این دقت را در مورد امام زمان و خدا نداریم.

[سخنرانی؛ مهدویت و خانواده]

 

139z

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۰۱

سرداب مقدس

{شبهه شناسی - شماره 16}

 

عده‌ای می‌گویند، شیعه قائل است که امام زمان از میان سرداب (چاه) سامرا ظهور می‌کند. در واقع هدف از طرح این شبهه، ساده‌لوح نشان‌دادن منتظرانِ ظهور است.

برای مثال ذهبی می‌گوید: «آن‌ها خیال می‌کنند که او داخل سردابی در سامرا شده و تا این زمان در آنجا مخفی ‌است.»*۱ در جواب این شبهه باید گفت، روایات ما با تأکید و صراحت می‌گویند: «ظهور حضرت از مکه و از کنار رکن حجرالاسود خواهد بود.»*۲

بنابراین سرداب سامرا هیچ ارتباطی با مسئلهٔ غیبت، ظهور و سکونت امام زمان در دوران غیبت ندارد و علت مقدّس بودن سامرا این است که آنجا محل زندگی، سکونت و عبادت امام حسن عسکری و همچنین محل ولادت امام زمان بوده است.

[۱- العبر فی خبر من غبر، ج ۲، ص ۳۷؛ 2- ملاحم و فتن، ابن‌طاووس، ص ۶۴]

 

16ai

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۰۱

مشارکت فعال

{تربیت مهدوی - شماره 16}

 

بعضی پدران تصور می‌کنند که تربیت، تنها بر‌عهدهٔ مادر است. به همین علّت، نقش فعالی در این امر ندارند. آن‌ها فکر می‌کنند همین که پدر، امنیت را حفظ و مخارج خانواده را تأمین کند، بس است.

درست است که ایجاد محیط امن و سالم، حفظ و حراست از خانواده و تهیهٔ لقمهٔ حلال از وظایف پدر است اما پدران در پرورشِ روحی فرزند نیز بسیار مؤثر‌اند. پدرِ با‌حوصله، کودک را با‌شخصیت می‌کند.

کودک مانند ماهی است و پدر می‌تواند حوض، دریاچه یا دریا باشد. پس هرچه میزان حوصلهٔ پدر بیشتر باشد، روح و خلاقیت کودک بیشتر رشد می‌کند.

پدر باید در تربیت مهدوی فرزند، مشارکتِ فعال داشته باشد و در جریان آموزش‌های او قرار گیرد و با کمک به مادر، امام زمان را در دل، ذهن و زندگی کودک وارد کند.

مشارکت پدر در تربیت، سببِ برقراری ارتباط عاطفی با کودک می‌شود و انگیزهٔ کودک برای یادگیری و عمل افزایش می‌یابد. پدر، نیمی از روان کودک و مادر نیمی دیگر است. بنابراین پدر باید در زندگی و تربیت فرزند خود، حضور فیزیکی و عاطفی داشته باشد. این حضور عاطفی حتی اگر کم، باید همیشگی باشد.

 

16ah

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۰۱

نایب اول

{از تولد تا امروز - شماره 16}

 

گفتم: خب، نظرتون چیه کمی بیشتر دربارهٔ چهار نایب خاص امام زمان بدونیم؟

علی گفت: عالیه.

با لبخند گفتم: تو از ایشون چی می‌دونی؟

علی گفت: اینکه ایشون در بین مردم به‌عنوان یک روغن‌فروشِ ساده شناخته می‌شدند اما سابقهٔ زیادی در خدمت به اهل بیت داشتن و پیش از امام زمان، وکیل خاصّ امام هادی و امام حسن عسکری بودند.

گفتم: درسته. امام حسن عسکری احترام زیادی برای عثمان‌بن سعید قائل بودن و در مناسبت‌های مختلف به نیکی از ایشون یاد می‌کردن. مثلاً در مورد او فرمودند: «ابو عمرو، ثقه و امین است و مورد اطمینانِ گذشتگان و من، در زمان حیات و بعد از حیات من است.»

عثمان‌بن سعید چنان به امام حسن عسکری نزدیک بود که تمام امور غسل و تکفین (کفن کردن) و خاک‌سپاری امام رو عهده‌دار شد تا امر بر حاکم وقت و مأموران او مشتبه بشه.

سعید گفت: یعنی چی امر مشتبه بشه؟

گفتم: یعنی ظاهراً اون امام رو غسل داد و کفن کرد، اما مطابق روایات، کار غسل و تکفین امام برعهدهٔ امام (بعدی) است.

نکتهٔ آخر اینکه عثمان‌بن سعید بعد از شهادت امام حسن عسکری تا زمان فوتش، به مدت هفت سال نایب اول امام زمان بود و بعد از فوت، در بغداد به خاک سپرده شد.

ادامه دارد...

 

16ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • يكشنبه ۲۵ ارديبهشت ۰۱

من معصومِ خطاکار هستم

{یمانی دروغین - شماره 16}

 

یکی از ادعاهای جالب «احمد بصری»، ادعای عصمت است. جالب، نه فقط به این خاطر که برای خودش عصمت قائل شده بلکه به این دلیل که معنی عصمت را نیز تغییر داده است.

او می‌گوید با بررسی و تحقیقات، بر او ثابت شده است که معصومین در غیر از کار تبلیغ رسالتشان، حتی در عبادات نیز «جائزالسهو و النسیان» هستند. (یعنی در عبادات دچار خطا و فراموشی می‌شوند.)

او همچنین می‌گوید من معصوم هستم، اما نه به این معنی که خطا نمی‌کنم، بلکه به این معنا که مردم را از راه هدایت خارج نکرده و آن‌ها را به گمراهی وارد نمی‌کنم.

برای پاسخ به این ادعا باید دو مورد را بررسی کرد:

1️⃣ معنای عصمت و بررسی روایتِ بیان‌شدهٔ «احمد بصری»

2️⃣ شناخت معصومین و راه‌های تأیید و اطمینان از عصمت آنهاست.

در پیام‌های آینده این دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

 

16af

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)

  • شنبه ۲۴ ارديبهشت ۰۱
امام صادق (علیه السلام) :
هر کس خوشحال می شود و دوست دارد که در شمار یاران حضرت مهدی باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با وَرَع بودن، اخلاق بزرگوارانه داشتن.
(ورع یعنی دوری از گناه، تقوا داشتن و دوری از مکروهات و شُبَهات)
طبقه بندی موضوعات
آرشیو مطالب