270y

 

خواستم با دختری نجیب و فقیر ازدواج کنم، گفتند: مردم‌ چه می‌گویند؟ خواستم مهمانی ساده‌ و به دور از تجمل برگزار کنم، گفتند: مردم چه می‌گویند؟ خواستم رشتهٔ مورد علاقه‌ام را در دانشگاه بخوانم، گفتند: مردم چه می‌گویند؟ خواستم مجلس غیبت را ترک کنم، گفتند: مردم چه می‌گویند؟

راستی حالا که دنیا و آخرتم را باخته‌ام به بهای حرف مردم، این مردم کجا هستند تا مرهم بگذارند بر روی زخم‌هایم؟ کجا هستند تا جای من، حسابرسی قیامت را پاسخ دهند؟ کجا هستند تا عذری در برابر امام زمانم بتراشند؟ راستی وقتی بمیرم، برای این مردم چقدر تفاوت خواهد کرد؟

من به کدامین بها، حق را فروختم؟ بهای مردمی که مرا هر روز به رنگی می‌خواستند؟ اگر امامم‌ بپرسد، چه عذری بیاورم؟ بگویم، رضایتتان را فروختم به بهای حرف مردم؟! راستی کسی که به حرفی، راه حق را رها کند و رنگ عوض کند، یار خوبی می‌شود؟

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)