{یمانی دروغین - شماره 28}

 

«احمد الحسن» از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک اقدام به جذب مریدان و پاسخ به سؤالات می‌کند. البته اینکه پشت پرده چه کسانی هستند که پاسخ این سؤالات را می‌دهند، معلوم نیست.

یاران «احمد الحسن» ادعا می‌کنند که تصویری از این فرد در اختیار ندارند و این مسئله را به عنوان معجزه‌ای از جانب او می‌دانند؛ از این رو، انتساب تصاویر موجود در اینترنت را مورد خدشه قرار می‌دهند. البته با کمی تحقیق می‌توان تصاویری از او را یافت؛ مثل تصویر دوران تحصیلش در دانشگاه که با ریش تراشیده و زنان بی‌حجاب عکس گرفته است.

«احمد اسماعیل بصری» پس از ادعاهای خود، مدتی به صورت علنی در میان مریدانش حضور داشت و بعد از آن برای حفظ خود از دستگیر شدن توسط پلیس عراق ادعا کرد که لازم است یمانی و فرزند امام مهدی از دیده‌ها پنهان شود و پس پرده غیبت برود. او برای خود یک غیبت را تصور کرد و در بیانیه‌اش آمده است که «اکنون از جمع شما می‌روم و سپس با شمشیر برگشته و توبه هیچ فردی از مخالفانم را نمی‌پذیرم».

این حضور نداشتنِ او هوشمندانه طراحی شده است؛ از این جهت که اگر در منظر عموم مردم بود، به‌راحتی می‌شد مشت خالی‌اش را باز کرد و نشان داد که پشت کوهی از ادعا‌های بلند و بالایش ذره‌ای حقیقت وجود ندارد.

 

28af

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)