{آخرالزمان - شماره 35}

 

در پس گذر از فتنه های آخرالزمان، به موضوعی می‌رسیم که هم سطح کلان دارد و هم سطح جزء؛ «موضوع ستمکاران». کلان از بابت دولت‌های ستمگر، و جزء از بابت ستم کردن افراد در اجتماع. در همین عصر دولتهای زیادی وجود دارند که به صورت گسترده به مردم ستم می‌کنند، می‌کُشند و به غارت می‌برند. همچنین برخی افراد در بین ما هستند و یا خودمان که شاید گرفتار ستم به دیگران می‌شویم و متوجه اعمال خود نیستیم. در برخی موارد نه تنها با ستمکاران سازش می‌کنیم، که حتی آنها را برای دوستی هم انتخاب می‌کنیم.

امام علی در ادامه راه رهایی از فتنه های آخرالزمان می‌فرماید: «شما را چه باشد که به دنیا تکیه کردید و به ستم خشنودید و فرو گذاشتید آنچه را که عزت و سعادت و نیروی شما علیه ستمگران در آنست؟ نه از خدایتان شرم دارید و نه به حال خود فکر می کنید؛ شما در هر روز ظلم می‌شوید، ولی از خواب بیدار نمی‌گردید، و سستی شما پایان نپذیرد. آیا نمی‌بینید دین شما کهنه می‌شود و شما سرگرم دنیایید؟» (١)

خدای بزرگ می‌فرماید: «و شما مؤمنان، هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست باشید و گرنه آتش کیفر آنان در شما هم خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید یافت و هرگز کسی شما را یاری‌ نخواهد کرد.» (٢)

[١- بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶۲؛ ٢- هود/ ۱۱۳]

 

35gg

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)