مهمان امشب برنامه... ثروتمندترین سوپر استارها... واکنش سلبریتی مشهور به کاهش وزن ۴۰ کیلویی‌اش... اجرای به یاد ماندنی تاریخ موسیقی...

یک لحظه ذهنم ساکت شد! چهار رکعت خواندم یا سه رکعت؟! کِی سلام دادم؟ که اینطور خودکار دارم تسبیحات بعد از نماز را می‌گویم؟ چند دقیقه‌ای با خجالتی زیر پوستی سعی کردم به یاد بیاورم در هر رکعت به چه چیزی فکر می‌کردم تا بتوانم حساب کنم چند رکعت خواندم!

بی نتیجه به سراغ گوشی رفتم و جستجو کردم «شک بین سه رکعت و چهار رکعت». نمی‌فهمیدم چرا مدتی است که با کسالت سمت نماز می‌روم؟ حین نماز می‌خواهم زودتر تمامش کنم تا به کارهای بعدی برسم.

جواب مسئله‌ی احکام را پیدا کردم اما برحسب عادت بی‌اختیار مطالب دیگر را هم نگاه می‌کنم. در پایینِ صفحه تیتری نظرم را جلب می‌کند. «موانع حضور قلب در نماز » صفحه مطلب که باز می شود لیست بلند بالایی درباره اهمیت و موانع و راهکارها در موردِ حصولِ توجه در نماز آمده.

در حال بالا و پایین کردن متن مطلبی توجه‌ام را جلب می‌کند. با تیتر «کنترل چشم». "اگر در بیرون از نماز چشم آزاد بود، محال است هنگام نماز متمرکز به خدا شود. اگر در بیرون نماز چشم فرّار بود، در هنگام نماز هم آزاد است؛ یعنی هر چه چشم ضبط کرده و ذخیره کرده، هنگام نماز مزاحم می‌شود. پس حفظ و کنترل حواس در نماز منوط به حفظ و کنترل چشم در  بیرون از نماز است."

صفحه گوشی را خاموش کردم. توجه‌ام را از که می‌گرفتم و خرجِ که می کردم؟ از کسی که از عمیق‌ترین درونیاتم باخبر است و عظیم‌ترین مِهر ممکن را به من دارد، به کسانی که اصلا از وجودم خبر ندارند چه برسد که برایشان اهمیتی داشته باشم؟!

 

**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)