سکوت در مقابل ظلم یکی دیگر از مصادیق ظلم است. مردم مظلوم میانمار را قطعه قطعه می کنند، در افغانستان سر کودکان را از تن جدا می‌کنند و در یمن زن و بچه‌های بی‌گناه را می‌کشند، مردم مظلوم فلسطین با فجیع‌ترین وضع زندگی می‌کنند؛ اما باز هم افرادی سکوت می‌کنند. (یا گاهی در کشور خودمان، ظلم‌هایی انجام می‌شود که سکوت در برابر آنها جایز نیست.)

حضرت علی علیه السلام می فرمایند:

«یَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى آلْمَظْلُومِ... - روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است.»

خداوند وعده داده است که؛ « وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ - ما می‌خواستیم بر مستضعفین زمین منّت گذاریم و آنها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم.»

این آیه بشارتی است به مستضعفان که سرانجام، روزی مهدی آل محمد ظهور خواهد کرد و همراه با مبارزه و جهاد مستضعفان بنیاد ستمکاران و ظالمان ریشه کن خواهد شد و مستضعفان عزت خود را باز خواهند یافت و نجات پیدا کرده و حکومت عدل جهانی در سراسر گیتی گسترده می‌ شود.

[برشی از کتاب زیبایی‌ها و زشتی‌های کربلا]

 

413y

 

من و جبرائیل، من و میکائیل

من و فرشته‌های روز بدر، من و بادهای سهمگین، من و رجعت‌کنندگان روز ظهور

من‌ و هزارهزار منتظرِ دیدار، یک حرف مشترک داریم: «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ. (و یاری‌ام برای شما آماده است.)

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)