ایْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَْرْضِ وَالسَّمآءِ
کجاست آن وسیله پیوند بین زمین و آسمان
[دعای ندبه]
**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
ایْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَْرْضِ وَالسَّمآءِ
کجاست آن وسیله پیوند بین زمین و آسمان
[دعای ندبه]
**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
از کسی که مأیوس است در شگفتم، در حالی که استغفار با اوست.
[نهج البلاغه؛ ترجمه استاد انصاریان]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
در بین نا امیدیمان هیچ امید نیست / پایان آن شبی که نیایی سپید نیست
نام شهید اسم کوچه ها شده ست و بس / در کار و بار ما که رسمی از شهید نیست
آقای من بیا نظری بر جهان بکن / در روزگار ما به خدا کم یزید نیست
هرچند شمر و حرملهها بیشتر شدند / امّا کسی شبیه عمویت رشید نیست
از عید ها و جشن هایمان سکوت بس / عید بدون معصیت آقا که عید نیست!
با این همه بدیِ ما ظهور تو آقا / نزدیک هیچ! عقب که بیفتد بعید نیست
آقا عجیب رفته غریبییِتان به او / او را که غیر مالک و سلمان مُرید نیست
شرمنده ام ولی همهی غصّههای ما / غیر از دو برگ سفته و پول و رسید نیست
تا هر چه میشود و گره میخورد به کار / غیر از قسم به نام تو آقا کلید نیست
طوری شدهست وضع زمانه که مهدیا / قرآن دگر برای مسلمان مجید نیست
آقا گمان کنم که اشتیاق ما به تو / در حدّ اشتیاق تو آقا شدید نیست...
(شاعر: حانیه بخشی)
**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
{آخرالزمان - شماره 11}
در نگاه آخرالزمانیِ زرتشتیت، کفر و بی دینی، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در آخرالزمان، انسانیّت را نابود میکند؛ کفری که گاهی در پشتِ دینداری پنهان شده است و مصداق بارز تظاهر به دینداری و ریا است.
«در آن هنگامه، از هر هزار یا ده هزار تن، تنها یک نفر به دین گرود و آن یک نیز بدان عمل نکند.» (١)
«دین به طور کلی ناتوان شود و فساد، تباهی، روسپیگری، غلام بارگی، دروغ و مرگ فراگیر شود.» (٢)
[١. زند و هومن یسن و کارنامه اردشیر پاپکان، ترجمه صادق هدایت، در چهارم، ٣١ و ٣٢، ص ۴٣؛ ٢. داستان گرشاسب، تهمورس و جمشید، ترجمه کتایون مزداپور، ص ٣١١]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
{غرب و مهدویت - شماره 11}
به نظر شما این سفسطه نیست؟! می دانستید سفسطه ریشه در همین تفکر دارد؟!
در یونان باستان عده ای خود را استاد فلسفه میدانستند! و از قضا در فن بیان و خطابه هم ید طولی داشتند. این افراد تفکرشان بسیار تاریک بود: «هر آنچه در محیط خارج می بینید و حتی درک میکنید، واقعی نیست و فقط ذهن شماست که آن را ساخته است.» اصولا چون تعریفی برای حقیقت نداشتند، آن را نفی می کردند، و با مغلطه و سفسطه مکتب خودشان را ترویج میکردند.
نام مکتب آن ها سوفسطایی بود. سوفسطایی یکی از تفکرات تاریک اما پر مخاطب دوران هلنیسم بود.
آری، دوری از مکتب ولایت الهی نتیجه ای جز پیوستن به این مکتبهای شیطانی ندارد. ای کاش قدر ولایت الهی را بدانیم.
[اولین موج نسبی گرایی در تاریخ فلسفه]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
{انحرافات مهدویت - شماره 11}
یکی دیگر از ویژگی های جریان سازان این است که همواره خودشان را به جای حقیقت، اصل و محور قرار می دهند و چون خود را دارای کرامات و توانمندی های بسیاری نشان داده اند، مریدانشان همواره نگران جدا شدن از ایشان هستند.
ویژگی دیگر این جریان ها، استفاده از روایات ساختگی و چند پهلو است تا بتوانند در زمان گرفتاری با تفسیرهای من در آوردی، خود را از مهلکه نجات بدهند.
[درسنامه مهدویت، جلد ۴، ص ١٧٨]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
در بیان اهمیت و جایگاه شگفت این وظیفه همان بس که امام زمان در نامه ای به شیعیان «امر» کردند و از آنها خواستند که برای فرج فراوان دعا کنند. [کمال الدین ج۲]
فراموش نکنیم این خواسته و امر امام زمان، در حکم همان هَل مِن ناصر یَنصُرُنی امام حسین است.
توجّه: دعا برای فرج حضرت، آنقدر مهم است که امام زمان به عالِم فرهیخته آیت ا... موسوی اصفهانی امر فرمودند که در این مورد کتابی مستقل بنام مکیال المکارم بنویسد و این دانشمند پر تلاش ۱۷ سال از عمر پربارَش را به این مهم اختصاص میدهد و گنجینه ای ارزشمند برای ما به یادگار میگذارد که در فصل پنجم آن به ۱۰۲ ثمره و نتیجه جهت دعا برای فرج اشاره شده است.
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
ایْنَ بابُ اللهِ الَّذی مِنْهُ یُؤْتی
کجاست در ورودی به سمت خدا
[دعای ندبه]
**اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج**
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
{مهدویت و رسانه - شماره 11}
پیام و مخاطب، دو جزء مهم و جدا نشدنی از رسانه هستند. اینکه محتوای یک رسانه مورد قبول مخاطب قرار بگیرد، به میزان قابل توجهی به داشتن این سه بخش وابسته است:
هر چه پیام، دارای اصالت و اعتبار بیشتر و منبع معتبرتری باشد، احتمال پذیرش آن از سمت مخاطب افزایش مییابد.
منطق و استدلال محتوا (پیام) باید آنقدر قوی و کافی باشد، که مخاطب به راحتی و بدون صرف وقت (برای پیدا کردن ناهماهنگی) قانع شده و آن را بپذیرد.
جاذبه های عاطفی، برای ارائه مناسب یک محتوا، مانند تزئینات برای غذاست. جاذبه های احساسی قوی و بجا، مخاطب را برای تغییر نگرش و پذیرش سریع یک موضوع ترغیب میکند.
[مقاله مهدویت و رسانه]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)
{رجعت - شماره 11}
در بررسی آیات رجعت به آیه ۵١ سوره غافر می رسیم: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ»؛ ما پیامبران و مؤمنین را در دنیا یارى خواهیم نمود و در قیامت نیز آنان را یارى مینماییم.
مرحوم قمى در «التفسیر» از امام صادق(علیه السلام) اینگونه نقل نموده که امام فرمودند: «به خدا سوگند، مقصود از یارى کردن خدا در این دنیا، زمان رجعت است. مگر نمیدانى بیشتر پیامبران خدا را، کسى یارى نکرد تا کشته شدند و نیز ائمهی بعد از آنان را، کسى یارى نکرد تا کشته شدند؟!»
[بحارالانوار ج۵٣ ص۴٨]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)