{از تولد تا امروز - شماره 34}

 

_با ورودمون به دوره غیبت کبری بحث برای بچه‌ها جدی‌تر شده بود، برای همین بحث رو به سمت ویژگی‌های این دوران بردم.

ببینید ما الان در دوره‌ای هستیم که در بعضی از روایات، اساسی‌ترین ویژگی اون «حیرت و سرگردانی» مردم ذکر شده؛ بخصوص هرچی به ظهور نزدیک‌تر می‌شیم، بر شدّت این حیرت اضافه می‌شه.

محسن گفت: میشه بیشتر توضیح بدید؟

گفتم: ببینید عدم حضور رهبر الهی در این دوران باعث میشه که انسان‌ها، هر روز بیشتر در تحیّر، سرگردانی و ضلالت و گمراهی بسر ببرند. البته افراد زیادی هم با همت بالا و تقوا پیشه کردن، از این آزمایش به سلامت عبور و ایمان خودشون رو حفظ می‌کنند، و در اینکه حفظ ایمان در این دوران سخت و البته حسابی ارزشمنده شکی نیست.

در بعضی روایات این حیرت و سرگردانی، حتی به خود حضرت مهدی‌ هم نسبت داده شده؛ البته حیرت ایشون با مردم کاملاً متفاوته که محل بحث ما نیست.

احادیث در این زمینه زیاده؛ مثلاً به این حدیث گوش کنید. فردی به نام  اصبغ‌بن‌نباته به دیدن امیرالمؤمنین‌ میره و حضرت رو در فکر می‌بینه. وقتی علت رو جویا میشه، حضرت میفرمایند: «... در مولودی می‌اندیشم که از سلاله من و یازدهمین فرزند من است. او مهدی است و زمین را پر از عدل و داد می‌سازد؛ همان‌گونه که پر از ظلم و جور شده باشد. او را حیرت و غیبتی است که اقوامی در آن گمراه شده و اقوامی دیگر در آن هدایت یابند...»

ادامه دارد...

 

34ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)