{نقش ایرانیان در ظهور - شماره 11}

 

در روایات از  پنج علامت حتمی و چندین علامت غیرحتمی که پیش از ظهور اتفاق می‌افتد، نام بُرده شده است؛ قصد داریم در ادامهٔ پیام‌ها این علائم را نام بُرده و به نحوۀ ارتباطشان با ایرانیان بپردازیم.

«خروج سفیانی» اولین نشانه است که طبق روایات در ماه رجب اتفاق می‌افتد و با خروج یمانی و فرد دیگری به‌نام خراسانی (که جزء پنج علائم حتمی نیست) هم‌زمان است. پس از آن در ماه رمضان، ندای آسمانی شنیده می‌شود و در ماه ذی‌الحجه، قتل نفس زکیه رخ می‌دهد و نهایتاً در ماه محرم واقعۀ مبارک ظهور امام مهدی اتفاق می‌افتد.

در روایت دربارۀ خراسانی یا همان ایرانیانِ کنونی این‌گونه گفته شده است: «هنگامی که سپاه سفیانی مشغول قتل و غارت اهل کوفه است، به ناگاه پرچم‌هایی از سوی خراسان روی می‌آورند که به‌سرعت و شتابان منازل را می‌پیمایند. در میان آنان تعدادی از اصحاب امام مهدی نیز حضور دارند.»*۱

حضور اصحاب امام مهدی در میان سپاه خراسانی و ایرانیانِ زمینه‌ساز ظهور، خود بهترین دلیل بر حقانیت و هدایت‌یافتگیِ قیام خراسانی در کنار پرچم یمانی است. شناخت نشانه‌های ظهور اهمیت زیادی دارد از جمله باعث می‌شود به تاریکی و گمراهیِ عصر غیبت گرفتار نشویم و جبهۀ حق را از باطل تشخیص دهیم.

[۱. نعمانی، الغیبة، ص ۳۹۲]

 

11ab

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)