{نقش ایرانیان در ظهور - شماره 29}

 

هر انسانی برای رسیدن به هر مقصودی، قطعاً در ابتدا باید هدف خود را مشخص کند تا بر اساس آن حرکت کند. در انقلاب‌اسلامی ایران هم، حضرت امام خمینی در ادبیات و برنامه‌ها و حتی گفت‌و‌گوهای خود، هدف انقلاب را زمینه‌سازی برای ظهور مطرح می‌کردند. و در ادبیات ایشان می‌بینیم که صرفاً به بیان هدف اکتفا نکرده و برنامه خود را بر اساس برنامه امام عصر مبنی بر عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی قرار داده بودند.

امام خمینی بارها در بیان هدف خود فرمودند که ما می‌خواهیم برای ظهور حرکت کنیم و تأکید داشتند که باید برنامه‌های ظهور را در انقلاب‌اسلامی پیاده کنیم، یعنی همان گامی را باید برداریم که امام عصر برمی‌دارند. و در همین راستا ایشان معتقد بودند که با همهٔ خدمت و تلاشی که مدیران انجام می‌دهند، نباید نسبت به ظهور غافل باشند. و منظور هم در اینجا، این نیست که فقط دعا بخوانند و شعار بدهند بلکه امام به دیگران می‌فرماید اگر امام زمان ظهور کند، چه کارهایی انجام خواهد داد، شما نیز باید همان کارها را انجام دهید، یعنی بر همان اساس باید حرکت کنید.

پس از بررسی کوتاه بخش‌های مختلف زندگی امام خمینی، می‌توان به این نتیجه رسید که ظلم ستیزی و استکبارستیزی، مبنای حرکت ایشان در انقلاب‌اسلامی بود تا زمینه را برای ظهور امام زمان آماده نمایند. به امید ظهورش...

 

29ac

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)