{از تولد تا امروز - شماره 36}

 

چیزی تا تموم شدن فرصت من برای آشنایی و آشتی بچه‌ها با امام زمان نمونده بود، اما هنوز کلی مبحث مهم ناگفته مونده بود. به بچه‌ها گفتم: یکی از مباحث مهم که حتماً باید بهش بپردازیم، چگونگی بهره‌مندی ما از امام زمان در دوره غیبته. اهل بیت درک این موضوع رو با تشبیه امام زمان به خورشیدِ پشت ابر، برای ما آسون کردن. خود امام زمان هم در نامه‌ای به اسحاق بن یعقوب اینطور نوشتند: «و اما چگونگی بهره‌مندی از من در زمان غیبتم مانند استفاده از آفتاب در پشت ابرهاست.»

کسی می‌دونه ابری شدن آسمون چه تاثیری بر فعالیت خورشید داره؟

علی گفت: بنظرم تاثیر چندانی نداره. در واقع ابرها چیزی از تأثیر و حرارت خورشید رو تغییر نمیدن، فقط خورشید رو از چشم مردم پنهون می‌کنند.

_ کاملاً درسته. علاوه بر این تشبیه، رسول خدا در حدیثی فرمودند: «ستاره‌ها، باعث ایمنی اهل آسمان هستند و اگر ستاره‌ها بروند؛ قیامت فرا می‌رسد و اهل بیت من، باعث ایمنی اهل زمین‌اند و اگر اهل بیت من بروند؛ قیامت فرا می‌رسد.»

_ نتیجه بحث اینکه درسته که ما امام رو نمی‌بینیم، اما امام کسی‌ست که حتی اگر از نظر مردم پنهان باشه، زمین همچنان بر مدار وجود او می‌چرخه و همه موجودات به برکت وجود او زنده‌اند و روزی می‌خورن و خیر و برکت و فیوضات معنوی و حتی استجابت دعاهای خودشون رو به برکت وجود او کسب می‌کنند.

ادامه دارد...

 

36ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)