{جهان در عصر ظهور - شماره 40}

 

همهٔ ادیان الهی و حتی مکاتب غیرالهی آینده‌ای روشن و آمدن منجی را به انسان وعده داده‌اند و از تشکیل شدن مدینهٔ فاضله و حکومت صالحان سخن گفته‌اند. بشر همیشه به دنبالِ جامعه‌ای رؤیایی و سرشار از امنیت و عدالت بوده است. جایی که در آن همهٔ امور بر وفق مراد است. جامعه‌ای آباد که در آن خبری از ظلم و نژادپرستی، جنگ و بیماری، جهل و فقر، بی‌اخلاقی و فساد و... نیست. انسان‌ها به تکامل و رشد رسیده‌اند و در راه کمال قدم برمی‌دارند. در یک کلام انسانها به دنبالِ جایی هستند که همه چیز در آن خوب و در حدّ کمال است.

این کمال‌یابی باعث شده عده‌ای از متفکران و اندیشمندان طرح‌های ذهنی متعددی از این آرمان شهر ارائه دهند، اما افراد معتقد به اندیشهٔ مهدویت، زیباترین مدینهٔ فاضله را دارند. مدینههٔ فاضله و بهشت وعده داده شدهٔ زمینی، که با ظهور امام زمان تحقق می‌یابد.

اَللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ، تُعِزُّ بِهَا الإْسْلاَمَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ.

خدایا به سوی تو مشتاقیم، برای یافتن دولت کریمه‌ای که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی و نفاق و اهلش را به وسیلهٔ آن خوار سازی.

 

40ad

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)