{از تولد تا امروز - شماره 4}

 

کاوه پرسید: «آیا در قرآن آیهٔ مشخصی به امام زمان اشاره داره؟»

- گفتم: «ببینید بچه‌ها! قرآن همیشه کلیات رو بیان می‌کنه، نه جزئیات رو! در قرآن حدود ۵۰۰ آیهٔ مهدوی وجود داره که ما با توجه به حدیث اهل بیت به مهدوی بودن اون‌ها پی می‌بریم. مثلاً خدا در آیهٔ ۱۰۵ سورهٔ انبیاء می‌فرماید: «و ما بعد از تورات در زبور نوشتیم که بندگان نیکوکار من وارث زمین می‌شوند.» امام باقر در مورد این آیه فرمودند: «منظور از بندگان نیکوکار، اصحاب مهدی‌اند.» به‌علاوه، احادیث زیادی هم وجود داره که مستقیماً به موضوع امام زمان، تولد یا ظهورشون اشاره کرده. یکی از این احادیث که مورد قبول همهٔ مسلمان‌ها هم هست، خطبهٔ غدیره.»

احمد گفت: «منظورتون خطبهٔ پیامبر در روز عید غدیره؟»

- گفتم: دقیقاً. این خطبه به اندازه‌ای معتبره که علاوه بر بزرگان شیعه، بزرگان اهل سنت هم در کتاب‌هاشون به صحیح بودن اون اعتراف کردند. پیامبر در بخشی از این خطبه می‌فرماید: «ای مردم! نور از جانب خداوند عزوجل است و درون من پنهان است. بعد از من، درون علی و سپس درون نسل اوست تا این‌که به مهدی می‌رسد؛ همان کسی که حق خدا و حق ما را تمام‌و‌کمال می‌گیرد.»

رضا گفت: «پس با وجود این خطبه، هر کس منکر امام‌زمان بشه، انگار منکر پیامبر شده!»

- گفتم: «درسته. در روایات حتی در زیارت امام زمان به این نکته اشاره شده.»

ادامه دارد...

 

4ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)