{رجعت - شماره 25}
اولین نمونه از تحریفهای صورت گرفته، تأویلِ رجعت، به بازگشتِ حکومت به اهلبیت است. برخی از علمای شیعه، که تعداد آنها اندک است، معتقدند مراد از رجعت این است که دولت دوباره به دست یکی از اهل بیت میافتد و آن فرد، حضرت صاحب الزمان است.
تأویلِ رجعت به بازگشت حکومت به امام زمان، به جاى بازگشت جمعى از مؤمنان و مشرکان خالص به دنیا، اشکالات زیاد و قابل توجهى دارد که برخی از آنها را بیان میکنیم:
➖ این تأویل برخلاف تصریح روایات رجعت است که بر بازگشت مردگان به دنیا دلالت دارند.
➖ اهل لغت، رجعت را به بازگشت مردگان به دنیا معنا کردهاند.
➖ اهل سنت تصریح کردهاند که رجعت را قبول ندارند، اما ظهور امام زمان و حکومت او را پذیرفتهاند و این حاکى از تفاوت رجعت اموات و رجوع دولت به حضرت مهدى است.
➖ طبق روایات، اعتقاد به رجعت از ضروریاتِ مذهب تشیع است. تأویلِ رجعت، خلاف ضروریات مذهب شیعه از بازگشت به دنیاست و هر تفسیرى که با ضروریات شیعه منافات داشته باشد، مردود است.
[عصر شکوهمند رجعت، ص ٧۴]
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)