{از تولد تا امروز - شماره 27}

 

گفتم: خب بچه‌ها از اون‌جایی که چیزی تا پایان کلاس نمونده بهتره آشنایی با سفرا و وکلا رو همین جا تموم کنیم و بریم سراغ مبحث بعدی. بعضی افراد این شبهه رو مطرح می‌کنن که اصلاً چه کسانی در زمان غیبت صغری، امام زمان رو دیدند؟

جواب این سوال ساده است. اسم این افراد در تاریخ ثبت شده. اگر ابتدای غیبت صغری را از زمان ولادت امام مهدی در نظر بگیریم، می‌تونیم کسانی که به دیدار حضرت نائل شدند رو به دو گروه تقسیم کنیم:

گروه اول کسانی که در زمان حیات امام حسن عسکری، امام مهدی رو دیدند:

1⃣ اولین فرد «حکیمه خاتون»، عمه امام حسن عسکریه که در لحظه ولادت امام مهدی حضور داشته و چندین مرتبه دیگه هم ایشون رو دیده.

2⃣ «نسیم»، کنیز امام حسن عسکری هم شب بعد ولادت امام مهدی ایشون رو دیده.

3⃣ «ابی غانم»، خادم امام حسن عسکری هم امام رو دیده و این روایت رو ذکر کرده که: فرزندی برای امام متولد شد که نامش را محمد نهاد و بعد از سه روز، او را به اصحاب خود نشان داد و فرمود: این صاحب شما بعد از من و جانشین من بر شماست و او قائمی است که گردن‌ها به انتظار او کشیده می‌شود و پس از اینکه زمین پر از ظلم و جور شد ظهور می‌کند و زمین را پر از عدل و داد می‌کند.

4⃣ تقریباً چهل نفر از شیعیان، زمانی که خدمت امام حسن عسکری رفتند، امام مهدی رو دیدند. امام فرزندشون رو به آن‌ها نشان دادند و فرمودند: این امام شما بعد از من و جانشین من در میان شماست.

ادامه دارد...

 

27ag

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)