{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 8}

 

مقدمه 1 :

بی شک، انسانی که همه کمالات و خوبیها را دارد، وجودش شریف تر از انسان های دیگر است که تنها برخی از آن کمالات را دارند.

مقدمه 2 :

هرگاه شیء ممکنی تحقق یابد که کمالاتش کمتر باشد از شیء ممکن دیگر، آن ممکنِ شریف تر باید قبل از او موجود باشد.

نتیجه:

از مشاهده انبوه انسانهایی که تنها برخی از کمالات را دارند، به اصل وجود امام [که همه کمالات را دارد و شریف تر است] پی می بریم.

سهرودی میگوید: « هرگاه ممکن اخس (انسان ضعیف) به وجود آمد، مستلزم آن است که ممکن اشرف (امام معصوم) وجود داشته باشد ».

ارسطو: « باید نسبت به عالم بالا، باور داشت؛ به موجوداتی که با کرامت تر و با شرافت تر هستند ».

[دلایل عقلی و نقلی امامت و مهدویت، ص42-45]

 

8n

 

منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)