{مهدویت و رسانه - شماره 18}
در شماره گذشته، به دو مورد از ظرفیت های رسانه، یعنی ایجاد نیاز و تربیت رسانه ای اشاره کردیم. در این شماره به یکی دیگر از این ظرفیت ها، یعنی هدایت فکری میپردازیم.
از دیگر ظرفیت های رسانه، توانایی هدایت کردنِ افکار انسان هاست. صاحبان رسانه، با استفاده از این توانایی، افکار مخاطبان خود را به همان سمت و سویی میبرند که مورد نظر آنها و هم جهت با منافع و اهدافشان است. البته رسانه های غربی، اغواگر هستند؛ یعنی این هدایتِ فکری را به وسیله فریب افکار مخاطبان انجام میدهند و برای این کار از تکنیک های رسانه ای و عملیات روانی هم به خوبی استفاده میکنند.
اما سوال اینجاست آیا ما نمیتوانیم از این قابلیت، برای هدایت فکر و قلب انسانها به سمت حقایق فطری، یعنی توحید و مهدویت استفاده کنیم؟
منبع : کانال مهدیاران (Mahdiaran@)